2010. október 22., péntek

Sütőtökös sajtos tészta

IMG_6244

Avagy sütőtökös mac’n’cheese. Én azt hiszem egy kicsit sok sütőtököt raktam bele, mert a sajt ízét alig lehetett érezni, de végül is szeretjük a tököt és hát ennyi volt itthon…

Kíváncsi vagyok besárgulunk-e a sok sütőtöktől, mint a babák.

Hozzávalók:

  • 30 dkg tészta – jelen esetben penne
  • kb. 1-1,5 csészényi sült tök (én min. 2x ennyit raktam bele, de legközelebb kevesebbet fogok
  • 1 csésze tej
  • 10 dkg reszelt cheddar
  • 10 dkg reszelt keménysajt (ementáli, valami olyan trappista aminek íze is van van stb.)
  • 4 evőkanál krémsajt
  • só, bors
  • 1-2 maréknyi zsemlemorzsa

Megfőzöm a tésztát, és közben előmelegítem a sütőt (180-190 fokra) és összeállítom a mártást. egy serpenyőben összekeverem a tejet és a sült tököt, és felforralom. Lehúzom a tűzhelyről, belekeverem a sajtokat, és ah túl sűrű a tészta főzővizéből adok hozzá egy keveset. Sóval (a sajtok miatt egyáltalán nem biztos hogy kell!), borssal, szerecsendióval fűszerezem. A megfőtt, leszűrt tésztát összekeverem a sütőtökös mártással, tűzálló tálba teszem, és megszórom a tetejét zsemlemorzsával. Addig sütöm, amíg a teteje megpirul.

4 fős adag.

3 megjegyzés:

Bori írta...

Szerintem nem fogtok besárgulni :-)) Nekem is pörög az agyam, mit lehetne még tökből csinálni, amíg szezonja van, a tiédhez hasonlót olvastam ma Martha Stewartnál is, szerintem nálam is készül a közeljövőben majd hasonló... :-)

Lilla írta...

pedig vicces lenne besárgulni :-) mindenesetre rajtam rögtön meglátszana, mert hófehér vagyok. :-)
pár napja felraktam egy sütőtökös-gorgonzolás pitét. azt szerintem mindenképpen próbáld ki!

Felhőlány írta...

Remek ötlet, csodás ez a szín! Nem is nagyon vágyom másra, ha borúsra fordul az idő... Vittem a receptedet!
Én hetente többször eszem sült tököt, de (sajnos) semmi extra szín nem látszik rajtam... :))