2010. október 4., hétfő

Gombás pulykaragu répapürével

Villámgyorsan elkészül, tele van zöldséggel és szerintem abszolút kezdő-kompatibilis. És jól melegíthető, lehet vinni munkahelyre ebédre. A sárgarépapüré egyik előnye a burgonyapürével szemben, hogy kevesebb kalóriát tartalmaz (lehet amúgy burgonyapehely nélkül is készíteni, én azt tapasztaltam, hogy úgy jobb az állaga), a másik pedig, hogy sokkal jobban bírja a melegítést. És amikor másnapra főz az ember ez elég fontos szempont.

Hozzávalók:

a raguhoz:

  • 1 evőkanál olaj
  • 1 csokor újhagyma
  • 25 dkg gomba
  • 15 dkg kockákra vágott pulykamell-filé
  • 2-3 dl tejföl
  • fél dl fehérbor
  • só, bors

a répapüréhez:

  • 40 dkg sárgarépa
  • 3 evőkanál burgonya-pehely
  • szerecsendió
  • só, cukor (méz)

Az újhagymát felkarikázom és a gombát felszeletelem. az olajat felhevítem, pár percig sütöm benne a hagymát, majd hozzáadom a húst, átforgatom, és ha minden oldala kifehéredett, belekeverem a gombát. Pár percig nagy lángon együtt pirítom a húst a gombát és a hagymát, majd hozzáöntöm a bort, és közepes lángon, fedő alatt kb. 10 percig főzöm/párolom. Közben elkészítem a köretet, a répát megpucolom, kis darabokra vágom, és kevés vízben (nem kell ellepje elég ha kb. a répa 2/3-áig ér a víz) megfőzöm. A megfőtt répát leszűröm, a főzővizet félreteszem, összeturmixolom (és közben adok hozzá a főzővízből), belekeverem a burgonyapelyhet, sóval, szerecsendióval és egy kevés cukorral vagy mézzel ízesítem. A húshoz keverem a tejfölt, összeforralom, sóval borssal ízesítem, és a répapürével tálalom.

2 fős adag.

0 megjegyzés: