2010. október 7., csütörtök

Zöldséges-sonkás spagetti

IMG_6188

Most lusta vagyok pontosan kiszámolni ennek az ételnek a pontos energiatartalmát, az eredeti receptnél meg voltak adva ezek az adatok, de minimálisan eltértem tőlük (cukorborsó helyett sima borsó és mascarpone helyett tejföl), de ez nem hiszem hogy jelentősen befolyásolná a végeredményt. Én mondjuk több tejfölt raktam, mint amennyi mascarpone kellett volna, úgyhogy felkerekítem a számokat.

Hozzávalók:

  • 30 dkg spagetti
  • 2-3 paradicsom
  • 10 dkg borsó
  • 10 dkg gomba
  • 5 dkg vékonyra szeletelt sonka
  • 2 dl tejföl
  • 1 hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • bazsalikom, szerecsendió
  • 1-2 evőkanál olaj

Megfőzöm a tésztát, és közben elkészítem a mártást. A hagymát apróra vágom, és pár percig sütöm az olajban, majd hozzáadom a zúzott fokhagymát és a felszeletelt gombát. Miután a gomba kicsit megpirult, belekeverem a csíkokra vágott sonkát, a borsót és a tejfölt. Ha túl sűrű, adok hozzá a tészta főzővizéből. A főzési idő vége felé belekeverem a felkockázott paradicsomokat (igényesebbek lehúzhatják a héját, én ezzel nem szórakoztam), fűszerezem, összeforralom, és összekeverem a tésztával.

Hedonistáknak sajt a tetejére és sör mellé :-)

4 fős adag. Adagonként 500 kcal és 60 g szénhidrát alatt.

0 megjegyzés: