2009. január 22., csütörtök

Joghurttorta


Az eredeti recept citrommal ízesíti a torta tetejét képző joghurtos felfújtat, nekem a vaniliás verzió jobban ízlik. Nyilván mással is lehet próbálkozni, én eddig jutottam a kísérletezésben.
Hozzávalók:
  • 250 g liszt
  • 125 g vaj
  • 1 dl hideg víz
  • 4 dl joghurt
  • 80 g cukor (vaniliás porcukor)
  • 4 tojás
  • 30 g keményítő
  • vaniliás cukor (2 tasak nálam), vanilia kivonat (1 kávéskanál)

A lisztből, a vajból, egy csipet sóból és a hideg vízből omlós tésztát gyúrok, és lefedve 1 óráig pihentetem a hűtőben.  Előmelegítem a sütőt 180 fokra (légkeverés). Egy nagy kapcsos tortaformába belenyomkodom a tésztát úgy, hogy minél nagyobb pereme legyen. 20 percig elősütöm. Közben a tojásokat szétválasztom, a sárgájákat elkeverem a joghurttal, a keményítővel, a cukorral, a vaniliás cukorral és a vanilia kivonattal. A fehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verem és a joghurtos keverékben óvatosan elkeverem. Ráöntöm a félig sült tésztára, és további 20 perc alatt készre sütöm.

Ma valahogy nem sikerült tökéletesen a tészta formázása, mert nem fért bele a egész joghurtos massza. A maradék kikent, cukorral kiszórt felfújtformába került... Ezer éves nőklapjás recept, savanykás lekvárt javasol hozzá. Nem tudom úgy milyen, nálunk még senkinek sem volt igénye hozzá a lekvár.

0 megjegyzés: