2009. január 5., hétfő

Sütőtökös rizottó


Ez a többiek kedvenc rizottója. Én a sárgarépás-zelleres verziót is szeretem, nem döntöttem el, hogy melyiket jobban. Talán mindig azt, amelyik éppen van. A húsos szalonna - sütőtök nagyon jó párosítás, leves, tészta, rizottó, bármi jöhet. 

Hozzávalók:
  • fél sütőtök
  • 1-2 fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • kevés fehérbor
  • 3-4 dl rizs (lehetőleg rizottórizs, mint a kép mutatja, nálunk épp nem volt itthon)
  • 1-1,5 l zöldségleves
  • 15-20 dkg húsos szalonna
  • kevés olaj
  • 1-2 diónyi vaj
  • reszelt sajt (autentikusan parmezán, én szoktam váltogatni, ementáli, parmezán, füstölt...)

A tököt megtisztítom és kis kockákra vágom, felaprítom a hagymát, és felkockázom a szalonnát. A levest odateszem melegedni, ha felforrt, leveszem minimumra. A szalonnát kisütöm 1-2 evőkanál olajban, hozzáadom a hagymát. Miután a hagyma kellően megpárolódott, belenyomom a fokhagymagerezdeket, és hozzáadoma  rizst. Ha a rizs megpirult kicsit, belekeverem a tököt és azt is átforgatom. Rálöttyintek egy kevés bort. Miután a bort beszívta a rizs, elkezdem adagolni a levest, és folyamatos keverés mellett készre főzöm. Amikor a rizs megpuhult, sózom borsozom, belekeverem a vajat és a sajtot, és lefedve 10 percig állni hagyom.

0 megjegyzés: