2009. január 1., csütörtök

Mini tavaszi tekercsek


Szokás szerint otthonülős szilvesztert tartottunk. A szokásos társasjátékozás-filmnézés-kutyavigasztalás mellé, most ez volt az egyik - és a legnagyobb sikert aratott - fogás. Azt hiszem csilisbabos töltelékkel is fogom csinálni, amolyan zsírszegény burrito formában.
Hozzávalók:
  • 60 dkg vegyes zöldség (póréhagyma, sárgarépa, babcsíra, cukorborsó, zeller) - én csak póréhagymát és sárgarépát raktam bele
  • 1 evőkanál felapírott újhagyma (ez nem volt benne, mert dec 31-én nem volt a boltban)
  • 2,5 evőkanál olaj (szezámolaj ha van)
  • 3 dkg finomra vágott gyömbér (nem bírom elviselni a gyömbér ízét, a fiúk gyömbért ittak a tekercshez :-))
  • 1 gerezd (2) zúzott fokhagyma
  • 2 evőkanál szárazon pirított szezámmag
  • 1 evőkanál szójaszósz
  • só, bors
  • 10 réteslap
  • olvasztott vaj /olaj

A megtisztított és meghámozott zöldségeket hosszú, gyufaszál vastagság szeletekre vágom, és összekeverem az újhagymával. A (szezám)olajat seprenyőbenf felforrósítom (szinte füstöljön), és beledoboma  zöldségeket. Folyamatos keverés meleltt 2 percig pirítom. Hozzáadom a gyömbért,a  fokhagymát, a szezámmagot és a szójaszószt, és még 1 percig pirítom. Sózom, borsozom, majd férleteszem hülni. A sütőt 200 fokra előmelegítem. Az első réteslapot vékonyan megkebem olajjal (olvasztott vajjal), majd ráfektetek még egy lapot , és azt is megkenem. A maradék 8 lapból még 4 ilyen dupla lapot készítek. Mindegyiket téglalapokra vágom (kb. 9x15 cm). A téglalap rövidebbik oldalára halmozom a tölteléket úgy, hogy a széleken kb 1-1 cm-es üres sávot hagyok. A széleket behajtva feltekerem. Kevés keményítőt elkevertem vízben, és ezzel a keverékkel lezártam a tekercseket. Ez a lépés inkább az olajban sütött verziónál lehet fontos. Vajjal kikent tepsibe fektetem a tekercseket és megkenem őket olvasztott vajjal/olajjal. A sütőben 10-12 perc alatt aranybarnára sütöm őket. forrón ízlés szerint szója- vagy csiliszósszal tálaljuk.

A szakácskönyv szerint ebből az adagból 45 darab lesz, minden dupla réteslapot 9 darabra vág. Az én réteslapom nem volt ennyire nagy, csak 6 felé vágtam a lapokat. Forrás: Főzőiskola ínyenceknek - Partifalatok

0 megjegyzés: