2010. június 6., vasárnap

Victoria sponge cake – Viktória torta

Igazi angol klasszikus, Viktória királynőről nevezték el, aki a délutáni teához szívesen fogyasztott ebből a meglehetősen egyszerű tortából. Mindössze két vajas piskótát kell sütni, és ezeket lekvárral és tejszínhabbal (vagy vajkrémmel összeragasztani). Jellemző még a tortára, hogy nem dekorálják, és nem vonják be a tetejét csokoládéval vagy valamilyen vajas krémmel. Nem tudom, hogy a porcukor dekorációnak számít-e, az összes általam talált receptben/képen így nézett ki. Akinek így túl vastag a piskóta, csökkentse 33%-kal a mennyiségeket, vagy használjon 20 cm átmérőjű formát (a vaj miatt magában sem rossz a tésztája, egyáltalán nem száraz).

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 3 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 15 dkg liszt
  • 15 dkg szobahőmérsékletű vaj
  • 15 dkg cukor
  • 1-2 evőkanál tej

A töltelékhez:

  • eperlekvár
  • kb. 1-1,5 dl tejszín
  • porcukor

A vajat habosra keverem a cukorral, majd egyenként beledolgozom a tojásokat. A lisztet elkeverem a sütőporral, majd kanalanként a tojásos keverékhez adom. Végül belekeverem a tejet, és elosztom két, sütőpapírral bélelt (elég az alját), 18 cm-es tortaformába. Előmelegített sütőben, 160 fokon (légkeveréssel), 20-25 perc alatt megsütöm. Akkor jó, ha a teteje aranyszínű, és az oldala kezd elválni a formától. Miután kihűltek a tésztalapok, a tejszínt kemény habbá verem egy kis cukorral. Az egyik tortalapot egy tálra teszem, megkenem eperlekvárral, arra tejszínhabot halmozok, finoman rányomom a másik lapot, és megszórom a tetejét porcukorral.

18-20 cm-es torta lesz belőle (8 szelet).

Ja és ehhez főztem az eperlekvárt 25 dkg eperből (este 11 körül). Biztos nem vagyok normális. És rájöttem, hogy még mindig hihetetlenül nem szeretem a lekvárt, mert a többiekkel ellentétben nekem nem ízlett ez a  torta. Mert én az a gyerek vagyok, aki nem eszik lekvárt és gondolkodás nélkül a lasagne-t választja a csokoládéval szemben…

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

hát, én is jobban örülnék, ha nem lennék ennyire édesszájú, de hát ezt is fogom imádni, most jöttem meg a 11 kg epremmel,
ez lesz az első, azután jöhet a mentás, a csokis meg a sima lekvár
köszi
kacago

Lilla írta...

hát sajnos a tészta és a sültkrumpli is hízlal....

Kata írta...

Én meg jobban szeretem a piskótát lekvárral, mint krémmel; ja és az eperlekvár a kedvencem:)