2010. június 15., kedd

Meggyes tiroli rétes

Nem vagyok egy nagy rétes készítő, szerintem még bolti lapból sem megfelelő a végeredmény/ráfordított idő_energia_bosszúság aránya. Van pár dolog, amit szerintem a lánygyermekek bosszantására találtak ki, az egyik ilyen a harisnyanadrág (azt meg hogyan???? kényelmetlen, ocsmány fujjfujj), a másik a tiszta ágynemű felhúzása (rám tör a takarótól a hiszti, kicsi vagyok én ahhoz), ott van még a vasalás (félek ennél jobban nem lehet már minimalizálni, mint amennyire már tettem) és végül a réteslap. Szakad, kiszárad törik, és olajjal/olvasztott vajjal kell kenegetni hogy nagyjából ehető legyen. Hááááát én azt hiszem ellennék nélküle akármeddig. Inkább összedobok rutinból egy stíriait. Van viszont nekem egy jóbarátom, a leveles tészta :-) Úgyhogy az idei első meggyből tiroli rétes lett.

Hozzávalók:

  • 1 tál meggy kimagozva (a kukactalanítva) – 1 liter
  • 3-4 evőkanál cukor
  • 2 teáskanál keményítő
  • 2 előnyújtott friss leveles tészta (darabja 275 g)
  • 1 tojás

A meggyet összekeverem a cukorral, és félreteszem kicsit állni (én ezen a ponton megnéztem egy focimeccset). Majd leszűröm a levét, elkeverem benne a keményítőt, felforralom, hogy besűrűsödjön, és a meggyszemekhez keverem. Az egyik leveles tésztát kitekerem, a felét (a hosszabbik oldallal párhuzamosan) éles késsel vagy rácsozóval bevágom, a másik felére pakolom a meggy felét, és a rácsozott oldalt ráhajtom a töltelékre. Az oldalakat alaposan összenyomkodom, és visszahajtom, hogy biztosan ne nyíljon ki sütés közben. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, ugyanígy megcsinálom a másik rudat is, majd megkenem a tetejüket a felvert tojással, és előmelegített sütőben, 200 fokon (légkeveréssel) 15-20 perc alatt megsütöm. Porcukorral megszórva tálalom.

2 rúd lesz belőle.

3 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

Egyszerű és jó :)

GasztroRéka írta...

:) A harisnyát én szeretem,de megbolondulok mikor a minta nem úgy jön ki a lábamon ahogy én szeretném,amikor kiszakad stb. A többivel is egyetértek. Ezt a rétest viszont megenném! Tegnap egy egyszerű helyen 620-ért árultak egy szelet rétest! Olyan szépen bevagdostad,nekem bonyinak tűnik! Kinek szurkolsz? Nyertem eddig egy focilabdát:)

Lilla írta...

ó simán egymástól párhuzamos vágásokat csináltam kb. 1,5 cm-enként. pikkpakk megvolt. nem volt se bonyolult se tökölős.
első körben az olaszoknak, aztán ha kiesnek akkor a spanyoloknak szerintem.
hát ja a bolti rétes evés nálam az érthetetlen kategória, pláne amikor annyiért adnak egy szeletet amiből kijön egy egész rúd....