2010. június 10., csütörtök

Vöröslencsés kenyér

Nem vagyok se nagy kenyér-sütő, se nagy kenyér-fogyasztó. Néha valahogy mégis megpróbálkozom vele (egyrészről hátha megszeretem a kenyeret, másrészről, hogy vajon tudok-e kenyeret sütni). Ez a lencsés kenyér nagyon finom lett, egyetlen probléma volt vele, kicsit lapos lett, akit ez zavar, tegye tégla alakú tepsibe, ami megtartja az oldalát, én egy hatalmas laposat használtam, így sajnos volt helye szétfolyni a tésztának. Krémsajttal, salátával, vagy hagymaleveshez nagyon finom.

Hozzávalók:

  • 5 dkg zabpehely/zabliszt
  • 20 dkg liszt
  • 3 g porélesztő
  • 1 csapott kávéskanál só
  • 5 dkg vörös lencse
  • 1 teáskanál méz
  • 1 teáskanál curry
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • víz

A lencsét egy tálba teszem, kb. 2,5 dl forró vizet öntök rá, és hagyom kihűlni. A zabpelyhet ledarálom, összekeverem a liszttel, a sóval, a cukorral, a porélesztővel és a curryvel. Hozzáadom az olajat, a mézet és kb. 1,7 dl vizet, és pár percig dagasztom. Végül beledolgozom a lecsöpögtetett lencsét, és meleg helyen kétszeresére kelesztem. Lisztezett deszkán átgyúrom a tésztát, és tepsibe téve még kb. 2 órán át kelni hagyom. Végül bevagdosom a tetejét, és előmelegített sütőben, 180-190 fokon (alsó-felső sütés) kb. 30 perc alatt megsütöm. Rácsra téve hagyom kihűlni.

Kb. fél kilós kenyér lesz belőle.

2 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Nagyon jól néz ki! Nagy ötlet vöröslencsével készíteni! :)
...most a meleg helyen való kelesztéssel azt hiszen nem lesz gond... ;o)

Lilla írta...

inkább az a baj hogy amig dagasztja az ember (ha kézzel csinálja) ne menjen bele verejtéka homlokáról...