2010. június 30., szerda

“Zserbó”-nápolyi

Nem vagyok egy nagy ostyalap felhasználó, eddig összesen egyszer vettem, és már akkor eszembe jutott, hogy mi lenne, ha zserbó-szerűen készíteném el, lekvárral, dióval (mogyoróval) és csokoládéval a tetején. Most jött el az ideje :-)

Hozzávalók:

  • 1 csomag 6 lapos ostyalap (90 g)
  • 15 dkg darált dió/mogyoró
  • 8 dkg porcukor
  • baracklekvár
  • kb. 10 dkg étcsokoládé

Az asztalra teszek egy nagy darab sütőpapírt, a diót összekeverem a porcukorral, és a sütőpapírra teszem az első ostyalapot. Megkenem lekvárral, megszórom a cukros dió ötödével, majd rányomom a következő lapot. Folytatom a dolgot, amíg el nem fogy a dió és az ostya. Végül a tetejére is teszek egy darab sütőpapírt (vagy ha elég nagyot téptem le, ráhajtom a fölöslegeset az asztalon lévőről), és pár nehéz könyvet rakok rá. Néhány óráig hagyom préselődni, majd megolvasztom a csokoládét és megkenem vele a tetejét. Miután a csokoládé megdermedt, éles késsel felvágom.

4 megjegyzés:

Moha írta...

Nagyon jó ötlet, és még sütni-főzni sem kell hozzá!

Névtelen írta...

A párom zserbó-őrült, és ez zseniális ötlet!!!!! ki fogom próbálni!

GasztroRéka írta...

Nekem is van itthon maradék ostyalapom:) és ígértem sütit jövő hétre,ez pont jó lenne!

Lilla írta...

most lehet hogy elindítottam a lavinát :-)