2009. augusztus 28., péntek

Lecsós csirke

lecsoscsirke1

Kicsit megtévesztő a cím, mert ez a lecsó nem a magyar lecsó, hanem az olaszok peperonata-ja. Úgyhogy se zsír se pirospaprika se hasonló dolgok. Csak hagyma, paprika és paradicsom. A hámozott, darabolt paradicsomot természetesen házilag is elő lehet állítani. Én nem szeretem a paradicsom hámozgatást, mert allergiás vagyok rá, ezért csak nagyon-nagyon indokolt esetben állok neki. Szerintem kánikulában ideális, mert igazán keveset kell a tűzhely mellett állni vele, a sütőnek meg elég jó a hőszigetelése. Megfelelő méretű serpenyőben, fedővel a főzőlapon is elkészíthető.

Hozzávalók:

  • 6 csirke felsőcomb
  • 3 különböző színű kaliforniai paprika – piros, zöld, sárga a legjobb, nekem sajnos piros és kétféle sárga volt
  • 40 dkg hámozott, darabolt paradicsomkonzerv
  • 1 fej hagyma vagy egy csokor újhagyma
  • liszt
  • só, bors
  • olívaolaj
  • petrezselyem
  • a tálaláshoz kenyér

A csirkecombokról lehúzom a bőrt, a hagymát vékonyan felkarikázom, és a paprikákat csíkokra vágom. A sütőt előmelegítem 20 fokra. A húst egy kicsit megsózom, majd lisztbe forgatom. Egy kevés (2-3 evőkanálnyi) olívaolajat hevítek egy serpenyőben, és a húsokat mindkét oldalukon megpirítom, majd kiszedem őket egy tányérra. A visszamaradó olajon átforgatom a hagymát, a paprikát, és a paradicsomot, sóval és borssal ízesítem. Egy tepsibe kanalazom a paradicsomos paprikát, a tetejére teszem a csirkecombokat, és alufóliával letakarva kb. 50 percig párolom. Apróra vágott petrezselyemmel meghintve, friss kenyérrel tálalom.

3 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

 

0 megjegyzés: