2009. augusztus 11., kedd

Vörösboros paradicsomleves

paradicsomleves2

Maradékok hasznosításának indult – bontott vörösbor, ami magában nem fogy, egy evőkanálnyi sűrített paradicsom, háromnegyed kiló fürtös paradicsom – és valami hihetetlen gazdag ízű, sűrű paradicsomleves kerekedett belőle.

Hozzávalók:

  • kb. 75 dkg paradicsom
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • kb. 1 dl vörösbor
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • bazsalikom
  • 1 evőkanál sűrített paradicsom
  • cukor

A paradicsomot meghámozom: az alján kereszt alakban bevágom a háját, pár másodpercre forrásban lévő vízbe teszem, majd jeges vízben lehűtöm. A magházat eltávolítom, és apró kockákra vágom. Átforgatom az olívaolajon, hozzákeverem a zúzott fokhagymagerezdeket és a sűrített paradicsomot, felöntöm a borral és egy pohárnyi vízzel, és lefedve kb. 30 percig főzöm. Csipet cukorral, sóval, borssal fűszerezem, és bazsalikommal megszórva tálalom (nekem görög bazsalikomom van, annak egészen picik a levelei, nem kell összevágni, és tapasztalataim szerint tovább bírja a cserepes növény).

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

3 megjegyzés:

starfi írta...

hát ez valami eszméletlenül jól hangzik:)

a görög bazsalikom nekem is elég szépen bírja, bár ahogy megvettem, rögtön átültettem normális földbe. a másik bazsalikom is jól van, de azt többet kell locsolni, különben el kezdene virágozni és kicsit sárgulni, legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

Wise Lady írta...

Nagyon jól hangzik, vörösbor a paradicsomhoz.

Trostel 'Vigasz' Péter írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.