2009. augusztus 10., hétfő

Paradicsomos lepény

paradicsomoslepeny2

Érik az erkélyen a koktélparadicsom, és a boltok is tele vannak szebbnél-szebb fürtös paradicsomokkal, úgyhogy a cukkini mellett a másik kötelező nyári elem a friss napérlelte paradicsom. A paradicsomból és a zöldfűszerekből most egy gyors leveles tésztás lepényt készítettem, könnyű nyári vacsora 3 fő részére, vagy előétel 6-12 főre.

paradicsomoslepeny1

Hozzávalók:

  • 1 csomag (45 dkg) leveles tészta
  • 3-4 darab fürtös paradicsom
  • kb. 15 dkg koktélparadicsom
  • friss bazsalikom
  • friss kakukkfű
  • 12 szelet olasz szalámi
  • olívaolaj
  • balzsamecet
  • kb. 3 evőkanál sűrített paradicsom

A leveles tésztát kinyújtom, és 12 darab 10x10 cm-es négyzetre vágom (úgymond ’csaltam’, csak kettévágtam a 6 előnyújtott lapomat). A sütőt előmelegítem 200 fokra, és két tepsit kibélelek sütőpapírral. A tésztalapokat a tepsibe teszem, és megkenem a sűrített paradicsommal. A paradicsomokat megmosom, a koktélparadicsomot félbe, a fürtöst szeletekre vágom, és alaposan megpakolom velük a tésztát. Kicsit megsózom, megszórom aprított bazsalikommal, és pár csepp olívaolajat és balzsamecetet csöpögtetek rájuk. 10 percig sütöm, közben a szalámit apróra vágom. Megszórom a szalámival és még 10 percig sütöm. Kakukkfűvel díszítem, és azonnal tálalom.

Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: