2010. szeptember 23., csütörtök

Rumos trüffel (laktózmentes)

Elfelejtettem lefotózni, de mivel az esküvőre készült a vendégeknek (egy másik bonbon társaságában, kis kék dobozban mindenkinek a tányérja mellé téve), talán érthető, hogy miért…

A recept elég nagy mennyiség (az eredeti háromszorosa), nem tudom pontosan mennyi rum került bele, talán 1-1,5 dl, ennek megfelelően igazán felnőtt-bonbon lett belőle. Én ugyanis szó szerint vettem azt a mondatot a receptben, hogy “ha nem áll össze a massza, tegyünk bele még rumot”. Aztán amikor – némi kóstolás után – öcsém közölte, hogy ez végigkarcolja az ember torkát, olyan alkoholos, áttértem a vízre. Szerintem pont jó lett, kellett bele ennyi szesz.

Nyilván normál vajból is jó, de hugi miatt nekem most olyan recept kellett, ami vagy eleve laktózmentes, vagy könnyen azzá tehető. Ebben két rizikós elem van, a vaj, amiből van laktózmentes, és a  darált keksz, aminek el kell olvasni a csomagolását.

Hozzávalók:

  • 40 dkg étcsokoládé
  • 15 dkg kókuszreszelék
  • 7-8 dkg vaj (laktózmentes)
  • 30 dkg darált keksz
  • 1-1,5 dl rum (én fehér rumot használtam, nem kőolajból készült agyonaromázott sütőrumot)
  • a külsejére kakaópor/porcukor

A csokoládét összetöröm, és vajjal vízfürdőben megolvasztom. Belekeverem a kókuszreszeléket és a kekszport, majd a rumot, és annyi vizet (ha szükséges), hogy gyúrható massza legyen belőle. golyókat formázok belőle, és porcukorba vagy kakaóporba forgatom.

3 megjegyzés:

Évi írta...

Ezt ki fogom próbálni pénteken, meg tudnád mondani, hogy milyen kakaóba hempergetted? Keserű vagy cukrozott? Köszi!

Lilla írta...

keserűbe

Évi írta...

Nagyon finom lett, nekünk a porcukros verzió jött be!!!