2010. szeptember 27., hétfő

Tárkonyos pulykaragu

Megint belefutottam egy nem teljesen működőképest Stahl receptbe. Szerintem legalábbis igazán fölösleges az egyik hozzávaló benne. Az a fránya keményítő a hús mártásában. Én egy ideje nem használok ezekhez se lisztet se keményítőt, beforralom, vagy hagyom kicsit hígan, jó az úgy is, kitunkolni a körettel. Most viszont ész nélkül beleraktam az egy evőkanál keményítőt. Nos nem kellett volna. Gyakorlatilag puding lett a szószból, nem győztem önteni bele a vizet és kevergetni. A képen is látszik, hogy rengeteg, pudingszerű leve van. Úgyhogy inkább enélkül írom le a receptet. Ezen kívül a húson (sertés helyett pulyka és a pácolás idején – meg persze a zsiradékmennyiségen – változtattam :-))

Hozzávalók:

  • 70 dkg kockákra vágott pulykamell-filé
  • 4 gerezd fokhagyma
  • tárkony
  • 2 evőkanál balzsamecet
  • 1 csokor újhagyma
  • 1 teáskanál pirospaprika
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 2 dl tejszín
  • 1 dl fehérbor
  • só, bors

Az olajat összekeverem a pirospaprikával, a felkarikázott újhagymával, az áttört fokhagymával, a balzsamecettel és némi tárkonnyal, majd beleforgatom a húst, és minimum fél óráig állni hagyom benne. Egy nagy serpenyőt felforrósítok, beleöntöm a  húst, és addig sütöm, amíg mindenhol kifehéredik. Aláöntöm a  bort, és lefedve 10 percig főzöm. Hozzáöntöm a tejszínt, sózom, borsozom, ha szükséges teszek bele még tárkonyt, és kb. 5 perc alatt összeforralom. Rizzsel tálalom.

4 fős adag.

ömmm hmmmm most látom, hogy kellett volna bele sűrített paradicsom. Hááááát az kimaradt (1 kis doboz kellett volna amúgy). De ez nem változtatott volna azon, ami a problémám volt a recepttel.

0 megjegyzés: