2010. szeptember 29., szerda

Mogyorógrillázsos keksz

Az első Segítsüti füzetből van a recept, Ízbolygó mogyorós kekszét sütöttem meg némi változtatással. Én tényleg szeretni akartam az aszalt áfonyát, de túlságosan mazsolaszerű, az meg huszonakárhány éve felejtős, és kipiszkálós. Nekem sok lett a töltelék, ezért egy tojás és némi liszt felhasználásával a maradék töltelékből születtek a kicsi barna kekszgolyók.

Hozzávalók:

a tésztához:

  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 7 dkg cukor
  • 5 dkg apróra vágott/durvára darált mogyoró
  • 1 tojás
  • 10 dkg mogyorós krokant

A töltelékhez:

  • 10 dkg étcsokoládé
  • diónyi vaj
  • 2 evőkanál lekvár (nálam ribizli-málna)
  • 1 szűk marék tortadara (csokoládéból nem kakaós cukros!)
  • 5 dkg apróra vágott/durvára darált mogyoró

A töltelékhez gőz fölött megolvasztom a csokoládét és a vajat, majd belekeverem a mogyorót és a lekvárt, és végül a tortadarát, és félreteszem hűlni. A tészta hozzávalóit a krokant kivételével gyorsan összegyúrom, egy tepsit kibélelek sütőpapírral, és a sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeveréssel). A tésztából kis golyókat formázok, belenyomom az ujjamat, a mélyedésbe tölteléket kanalazok, és ráhajtom a széleket, hogy zárt töltött, kerek keksz legyen. A golyókat megforgatom a krokantben, és kb. 13-15 perc alatt megsütöm. (a maradék tölteléket el is lehet majszolni, én egy tojást kevertem bele, és annyi lisztet, hogy formázható legyen, golyókat formáztam belőle és megsütöttem)

1 tepsinyi lesz belőle.

2 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Lilla!

Mostanában rákattantam a kekszekre, ezt is ki szeretném próbálni legközelebb:-)

Lilla írta...

én már tervezgetem a karácsonyi thumbprint-kekszeket, hogy mi mindent fogok a mélyedésbe pakolni és egyáltalán...