2010. szeptember 28., kedd

Almás tiroli rétes

Arra jó volt a bécsi út és az apfelstrudel-evés, hogy megígérjem “egyeseknek” hogy itthon is lesz almás rétes vanília fagylalttal. Azt már egyszer kifejtettem, hogy nálam a réteslap abszolút nem liebling-dolog, és igen kevés guglizás után az is világossá vált, hogy nem fogok százszor-asztalhoz-csapós kézzel gyúrt bécsi rétest csinálni. Inkább egy kiló lisztből sütök aprósüteményt, mint hogy ilyenekkel szórakozzak. Maradt a jóbarátom, az előrenyújtott leveles tészta. Az almánál nem a szokásos hazai felhasználást követtem, apróra reszelve, esetleg még előre is párolva, mert a puha, barna szottyadt almánál kevés gusztustalanabb dolgot tudok elképzelni. Tudom, borsószem-királykisasszony, de hát hol legyek főnök (és válogatós) ha nem a saját konyhámban. Így nagy darabokra vágva (plusz tök véletlenül nem túl barnulós almát vettem), egyáltalán nem barnult meg a sütés végére sem, úgyhogy még nekem is ízlett :-)

Hozzávalók:

  • 1 csomag (275 g) előrenyújtott leveles tészta
  • 1 tojás
  • kb. 1 marék zsemlemorzsa
  • 2 alma (kicsiből 3)
  • vaníliarúddal illatosított cukor
  • (rumba áztatott mazsola, darált mandula extraként)
  • fagylalt a tálaláshoz
  • porcukor a tetejére

A leveles tésztát kitekerem, és sütőpapírostul egy tepsibe teszem. A rövidebbik oldallal párhuzamosan 4-6 db kb. 6-8 mm széles csíkot vágok belőle a díszítéshez, és megszórom a zsemlemorzsával. Az almákat meghámozom, kivágom a magházukat, és nagy darabokra vágom. Az almát összekeverem ízlés szerinti cukorral (2-3 evőkanálnyi elég szerintem, meg az “extrákkal” ha rakok bele valamelyikből), a tészta közepére halmozom, és két oldalról ráhajtom a tésztát. A végeket és az oldalát összezárom, és megfordítom, hogy a dupla oldal kerüljön alulra. A félretett tésztacsíkokból mintát rakok a tetejére, és megkenem a felvert tojással. Előmelegített sütőben, 200 fokon (légkeveréssel) aranybarnára sütöm (nem nagyon néztem az órát, szerintem kb. 15 perc lehetett). Miután kihűlt, megszórom porcukorral, és vaníliafagylalttal tálalom.

1 rúd lesz belőle.

3 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Nagyon guszta lett és nagyon ötletes, hogy leveles tésztából készítetted! :))

(A hétvégén osztrák honban leszek, ráadásul Tirolban... eszek majd egy rétest az egészségetekre!)

Lilla írta...

jó hétvégézést! meg jó rétesezést :-)

GasztroRéka írta...

Most én is ennék belőle, valami finom tea mellé egy szép ruhácskában, finom kis ékszerekkel felöltözve, egy hangulatos szalonban!:)
Azért főzünk, hogy saját magunk és a környezetünk igényeit kielégítsük.
Én is szoktam gondolkodni rajta, hogy mások ezt biztos nem így készítenék, de pont ettől is izgalmas a dolog. Lehet így adunk + ötleteket.:)
Még mindig várom az esküvői bejegyzést!