2010. szeptember 5., vasárnap

Zabpelyhes csokoládétorta

Csibénél láttam a receptet, és rögtön elhatároztam, hogy nekem ezt ki kell próbálnom. Azon kívül, hogy fél adagból sütöttem,a  tortaforma mérete és az alacsony létszám miatt, csak annyit változtattam, hogy több kakaóport raktam a tésztába, és a diót lecseréltem mandulára. Nagyon finom lett, egyesek este a felét elmajszolták nagy csendben…

Hozzávalók:

  • 10 dkg liszt
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 10 dkg barnacukor
  • 1 evőkanál kakaópor
  • 7,5 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg mandula/mogyoró/dió
  • 1 tojás
  • 9 dkg zabpehely
  • 6 dkg puha vaj

A zabpelyhet egy tálba teszem, ráöntök 2,25 dl forró vizet, elkeverem, és 10 percig állni hagyom. Közben a vajat habosra keverem a cukorral majd a tojással, és az átszitált lisztet összekeverem a szódabikarbónával és a kakaóval. A zabpehelybe több adagban belekeverem a vajas keveréket, majd beledolgozom a lisztet. Egy 18 (vagy 20) cm átmérőjű tortaforma alját kibélelem sütőpapírral, beleöntöm a tésztát, és a tetejére szórom az összevágott csokoládét és mandulát. Előmelegített sütőben, 180 fokon (légkeveréssel) kb. 25-30 perc alatt megsütöm, és miután kihűlt porcukorral díszítem a tetejét.

18-20 cm-es torta lesz belőle.

5 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Ez a kép kínzás:) Nem is hallottam még zabpelyhes tortáról, csak kekszet készítettem eddig zabpehelyből, meg hasonlókat kóstoltam. Kipróbálom, nemsokára anyukám szülinapja lesz, arra is jó lenne.:)

Lilla írta...

nekem is ez volt az első :-)
szerintem csinálhatod úgy is, ha anyukád szereti a krémes tortákat, hogy a csokoládét meg a mandulát belekevered és a tetejére kensz valami krémsajtos/mascarponés krémet :-)

Ms. Poppy írta...

Nagyon jól néz ki, és milyen egyszerű a recept. Elteszem talomba.:)

Izabell írta...

Nyami!
Ez nagyon fincsi lehet!!!
ól néz ki.
http://itsbellatime.blogspot.com

Izabell írta...

Bocsi a J betű lemaradt!