2009. október 27., kedd

Gofri II. - sajtos gofri

gofri2

Gofri-tesztelés, második rész: a múltkori ropogós édes után most egy sós változat következett. Aki szereti a lángost, szerintem ezt is szeretni fogja: rengeteg tejfölt és reszelt sajtot lehet a tetejére pakolni. A tészta nagyszerűen sikerült, nem ragadt bele a formába, pedig a reszelt sajt miatt féltem ettől kicsit, de elég volt ennél is csak a legelső előtt vékonyan beolajozni a felfűtött gofrisütőt.

Hozzávalók:

  • 16 dkg vaj vagy margarin
  • 40 dkg liszt
  • 14 dkg reszelt sajt
  • 1,5 dl tejföl
  • 2 kis tojás
  • 1 púpos teáskanál sütőpor
  • tej

A vajat (margarint) elkeverem a tojásokkal, majd megpróbálom csomómentesre keverni a sajttal, a sütőporral, a tejföllel, kevés sóval és a több részletben adagolt liszttel. Fokozatosan annyi tejet adok hozzá, hogy sűrű, leginkább a nokedlitésztára emlékeztető állagú masszát kapjak. Nekem a csomómentesre keverés nem sikerült, ezért ezen a ponton elővettem a robotgépet, és annak a habverőjével kevertem simára. A gofrisütőt bemelegítem, vékonyan megkenem olajjal, és megsütöm a tésztát, a kész darabokat rácsra teszem hűlni, hogy a távozó gőztől ne legyenek szottyadtak. A gofrikat tejföllel és reszelt sajttal tálalom.

Kb. 10 darab lesz belőle. Eredetielg a női lapozón.

4 megjegyzés:

Cecile írta...

Eddig csak édes gofrit ettem, de nagyon tetszik a sós változat is, mentettem a receptet. Üdv: Cecile

szepyke írta...

Fokhagymával, spenóttal!:)

Lilla írta...

spenót brrrr....... annyi mindenben van, de anynira nem tudom megenni. egyszer mirelit pizza tetején voltak kis spenótpöttyök, és az is nagyon lelombozó volt.

mandy tarragon írta...

hm, sósan még nem próbáltam, de meggyőztél :) Fokhagyma, na igen, az jöhet :D
Nézz be hozzám, vár valami.