2009. október 29., csütörtök

Rizskoch

rizskoch2

Gondolom mindenkinél családi klasszikus, és a gyerekek nagy kedvence. Én egy kis időre megfeledkeztem róla, akár a piskóta csokiöntettel nevű kreációról, de az “ember” nagy örömére előszedtem az agyam hátsó részéből. Hogy anyáinkat és nagyanyáinkat idézzem: „nagyszerű kísérője a tartalmas leveseknek”, és „a gyerekek nagyon szeretik”. Hátha ezzel én is eszébe juttatom másnak.

Hozzávalók:

  • 4 dl tej
  • 20 dkg rizs (én arboriot használtam)
  • 7-8 dkg cukor
  • 1 rúd vanília
  • 5 dkg vaj + egy kevés a forma kikenéséhez
  • 2 tojás
  • csipet só
  • citromhéj, rumba áztatott mazsola stb.
  • zsemlemorzsa a forma kiszórásához
  • a tálaláshoz lekvár

A tejet felforralom a cukorral és a félbevágott vaníliarúddal, beleszórom a rizst, lefedem, és kis lángon addig főzöm, amíg a tejet magába nem szívja. Kihalászom a vaníliarudat, belekeverem a vajat, és hűlni hagyom. Előmelegítem a sütőt 180 fokra, és egy tepsit vagy sütőtálat kivajazok, és kiszórok zsemlemorzsával. A tojásokat szétválasztom, a sárgájákat a rizshez keverem, a fehérjéket pedig egy csipet sóval kemény habbá verem. Ha rakok bele ezt-azt (mazsola, citromhéj, kandírozott gyümölcs), akkor belekeverem, majd beleforgatom a fehérjehabot. A kész masszát a tepsibe öntöm, elegyengetem, és 30-40 percig sütöm. Langyosan vagy hidegen lekvárral tálalom.

3 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: