2010. február 9., kedd

Csokoládés ostyatorta

ostyatorta1

Mint két időzített bomba ketyegett a szekrényben egy csomag ostyalap és fél zacskó puffasztott rizs. Némi netes böngészés után arra jutottam, hogy egyik fellelhető recept sem szimpatikus az ostyalap hasznosítására, ezért kreáltam egy sajátot. Többek között a rengeteg cukor borzasztott el, én végül nem használtam fel „extra” cukrot, csak annyira édes, ami az étcsokoládéban van. Az icipicit savanykás házi krémsajt és az étcsokoládé nagyon jó kis párost alkot.

Hozzávalók:

  • 20 dkg étcsokoládé
  • 2-3 marék kókuszreszelék
  • 2 marék puffasztott rizs
  • 4-5 ostyalap
  • 40 dkg krémsajt
  • diónyi vaj

A vajat és a csokoládét felolvasztom – a legegyszerűbb a mikróban -, és ha langyosra hűlt, kanalanként belekeverem a krémsajtot és a kókuszreszeléket. Két ostyalapot (az enyém meglehetősen nagyméretű volt, kb.15-20 cm a rövidebbik oldala a hosszú pedig mint a sütőbe való tepsi)vékonyan megkenek a krémmel, és a maradék krémbe belekeverem a puffasztott rizst. Az egyik megkent lapra nyomok egy újabb ostyalapot, és rákenem a puffasztott rizses krémet (lehet a rizses krémet egy újabb lappal elválasztani, én egyben rákentem az egészet), a tetejére teszek egy újabb ostyalapot, és végül krémes oldalával lefelé befedem a félretett már megkent darabbal. Az egész tetejére egy tepsit teszek, rápakolok pár nagy és nehéz könyvet, és pár órára úgy hagyom. Csíkokra vágom, és hűtőben tárolom.

Elég nagy adag, nekünk pár napig kitartott ez a mennyiség. Eredetileg a női lapozón.

3 megjegyzés:

Belly írta...

Jól hangzik.

szepyke írta...

Én a Pischinger tortát csináltam meg, mert nekem meg olyan ostyám volt. Nem volt rossz, de legközelebb sokkal több tölteléket teszek bele, kb ennyit, mint a tiédben van!:)

Lilla írta...

az egészben a krém a lényeg :-)