2010. február 6., szombat

Kókuszos-kakaós csiga

csiga2

Több blogon is láttam muffin tepsiben sütött élesztős csigákat, nagyon megtetszett az ötlet, mert így nem kell sütés után a szétszedegetésükkel bajlódni. A forma és a sütemények vajjal kenésétől minden darabnak ropogós széle lesz, ami nagy kedvencem. Lehet természetesen másféle töltelékkel is készíteni, csak kakaóval vagy csak kókusszal, vagy más olajos maggal. Engem most erősen „foglalkoztat” a kakaó-kókusz párosítás, ezért ki kellett próbáljam, hogy milyen a kakaós-kókuszos csiga – szerintem jó,a tesztközöség másik tagja a sima kakaósra szavaz.

Hozzávalók:

  • fél csomag porélesztő
  • 36 dkg finomliszt (a harmada lehet rétesliszt is)
  • 1,75 dl tej
  • 1 evőkanál cukor
  • csipet só
  • 1 tojás
  • 3 dkg vaj

A töltelékhez:

  • 9 dkg vaj
  • 9 dkg porcukor
  • 2 púpos evőkanál kakaópor
  • 9 dkg kókuszreszelék

A sütéshez:

  • kb. háromnegyed dl tej/tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor

A forma kikenéséhez:

  • olvasztott vaj

A tejet meglangyosítom, elkeverem benne a cukrot és az élesztőt, és pár percig állni hagyom, hogy az élesztőgombák beinduljanak. Közben egy tálba szitálom a lisztet, elkeverem benne a sót, és beleütöm a tojást. Hozzáadom a tejet, összegyúrom, és pár percig dagasztom. Megolvasztom a vajat, a tésztához adom, és addig folytatom a dagasztást, amíg elkeveredik benne a zsiradék, és sima felületű, rugalmas tészta lesz. Letakarom, és meleg helyen 50 percet kelesztem. A töltelékhez a puha vajat elkeverem a cukorral, a kakaóporral és a kókuszreszelékkel. miután letelt az 50 perc, a sütőt előmelegítem 160 fokra, és egy muffin tepsit kivajazok. enyhén lisztezett deszkán kicsit átgyúrom a tésztát, és 3-4 mm vastagra nyújtom. Megkenem a töltelékkel, a hosszabbik oldalával párhuzamosan szorosan feltekerem, és 12 darabba vágom. A csigák oldalát és tetejét megkenem olvasztott vajjal, és a muffin tepsiben 12 percig sütöm. A tejben elkeverem a vaníliás cukrot, kiveszem a félkész csigákat, és rájuk locsolom a cukros tejet. Kicsit feljebb tekerem a sütő hőmérsékletét (15-20 fokkal), és még 12 perc alatt befejezem a sütést.

12 db muffin méretű csiga lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

3 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Azt a mindenit, de helyesek lettek! Bár a kókuszos dolgokat önmagában nem annyira szeretem, de csokisan-kakaósan simán elfogy! :)

Névtelen írta...

Ez a csiga tokeletes es a legfinomabb, amit valaha ettem. A csalad es barki, akinek eddig csinaltam imadta es azota is rendszeresen kell keszitenem kozkivanatra! Ja es mindig sikerul!!! Koszi ezert a receptert!

Lilla írta...

köszi :-D