2010. február 21., vasárnap

Zabpelyhes buci

zabpelyhesbuci1

Nem vagyok nagy kenyér fogyasztó, ennek megfelelően ritkán sütök kenyérféléket. Most azonban kivételt tettem, mert nagyon jó zabpelyhes bucit vettem valahol, és mindenképpen készíteni akartam valami hasonlót. Nem lett olyan levegős, mint a bolti, köszönhetően a viszonylag kevés élesztőnek (akinek bírja a gyomra, tehet bele többet), és annak, hogy én nem használok mindenféle adalékanyagokat. Rendes kenyér textúrája van, a zabpehelytől és a kefirtől nem szárad ki sütés közben, hanem finom „nedves” marad.

Hozzávalók:

  • 35 dkg kefir (két kis doboz)
  • fél evőkanál só
  • 10 dkg zabpehely + kevés a tetejére
  • 53 dkg kenyérliszt
  • 4 g szárított élesztő
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál cukor

Egy nagy tálban összekeverem a lisztet, a zabpelyhet, a sót, a cukrot és az élesztőt. Hozzáadom az olajat és a kefirt, és sima tésztává dagasztom. Lefedve meleg helyen kelesztem 40-50 percig, majd kicsit átgyúrom, és 4-6 darabra osztom a tésztát. A tészta darabokból szögletes bucit formálok, a tetejüket megkenem egy kevés vízzel, megszórom zabpehellyel, és 30 percre 40 fokos sütőbe teszem – lehet természetesen máshol is keleszteni, de a sütőben a legegyszerűbb. A sütőt feltekerem 190 fokra (légkeverés) és 20 percig sütöm, ha a 20 perc leteltével nem elég pirult a bucik széle, átváltok alsó-felső sütésre, és még pár percig sütöm őket.

Mérettől függően 4-6 darab lesz belőle. Eredetileg  a női lapozón.

0 megjegyzés: