2014. január 3., péntek

Spanyol húsgombóc

Megint az Alnatura szakácskönyvből főztem, ezúttal kicsit változtattam – fél adagot főztem, és nem akartam egy fél paradicsomkonzervet kerülgetni a hűtőben. És persze a chilipehely ízlés szerint nálam azt jelenti, hogy semennyi :-).

Hozzávalók:

  • 25 dkg darált marhahús
  • 1-2 evőkanál zsemlemorzsa (vagy darált zabpehely)
  • fél tojás
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 40 dkg darabolt paradicsomkonzerv* (azaz 1 db)
  • 70 ml vörösbor
  • fél bio csirkehúsleves-kocka (vagy egy kis pohár házi csirkealaplé)
  • só, bors, szerecsendió, chilipehely
  • 1 nagy vagy 2 kisebb hagyma
  • 1 zöld vagy sárga kaliforniai paprika
  • 2-3 evőkanál olívaolaj
  • liszt

*én jobb szeretem a simább állagot, ezért egy kicsit pürésítem

A húst összegyúrom a tojással, a zsemlemorzsával, 1-2 gerezd zúzott fokhagymával, sóval, borssal és szerecsendióval ízesítem. Ki gombócokat formázok, és meghempergetem őket egy kis lisztben. Egy mély serpenyőben kevés olajat hevítek, és a húsgolyókat barnára sütöm. Közben csíkokra vágom a hagymát és a paprikát. Miután körben megpirultak a húsgolyók (nem baj ha nem sültek át teljesen), kiszedem őket a serpenyőből, és a visszamaradó zsiradékon** megsütöm a hagymát és a paprikát. Hozzáadom a paradicsomkonzervet, a maradék fokhagymát, a csirkeleves-kockát (vagy alaplevet), a vörösbort és a húsgombócokat. Fűszerezem, és fedő nélkül, lassú tűzön kb. 30 percig (nagyobb gombócok esetén 40 percig) főzöm. Akkor jó, ha a szósz besűrűsödött és a gombócok puhára főttek. Ha szükséges lehet bele egy kis vizet vagy alaplevet önteni (vagy lefedni a serpenyőt).

**ha nagyon sok a visszamaradó zsiradék akkor egy részét kiöntöm.

Elvileg 2 adag, nekünk maradt belőle egy kicsi, fokhagymás kenyérrel vagy valamilyen sült krumplival tálalom.
Jól fagyasztható.

0 megjegyzés: