2009. július 26., vasárnap

Zöldborsós quiche

borsosquiche1

Friss zöldborsó, sajt szalonna… A szalonnát kicsit ellensúlyozandó részben teljeskiőrlésű lisztből készítettem az omlós tésztát. Érdekes plusz ízt adott hozzá, aki szeretné kipróbálni, de nem biztos benne, hogy tetszene-e neki, próbálja ki úgy, hogy csak a liszt harmadát cseréli ki teljeskiőrlésű búza- vagy rozslisztre.

borsosquiche2

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 24 dkg liszt (nekem a fele teljeskiőrlésű volt, de lehet az egész finomliszt)
  • 12 dkg vaj/margarin
  • csipet só

A töltelékhez:

  • 30 dkg tisztított zöldborsó (pucolás előtt kb. kétszer ennyi volt a tömege)
  • 15 dkg kolozsvári- vagy császárszalonna
  • 3 tojás
  • 3 dl tejszín
  • 1-2 maréknyi reszelt sajt
  • petrezselyem
  • só, bors

A tészta hozzávalóit kevés hideg vízzel gyorsan összegyúrom, és fóliába csomagolva a hűtőbe teszem, amíg a többi dologgal elkészülök. A szalonnát felvágom, és kisütöm, miután megpirult mellédobom a zöldborsót és pár percig együtt pirítom. 1-2 perc után kikapcsoltam a tűzhelyet, és lehúztam a serpenyőt, elég volt a borsónak az a meleg, ami a serpenyő aljában raktározódik. A tojásokat villával felverem, hozzákeverem a tejfölt, a reszelt sajtot, a petrezselymet, és kicsit megsózom, borsozom. A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tésztával kibélelek egy pite- / tortaformát / tepsit, és 10 percig elősütöm. Utána beleöntöm a borsót és a szalonnát, elegyengetem, és a tetejére kanalazom a tojásos tölteléket. Kb. 30 percig sütöm (vagy amíg színt kap a teteje – nem kell sötétre süljön).

4 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: