2010. március 24., szerda

Háromsajtos rizottó

rizotto1 Ez a rizottó felborította kissé a rangsoromat, hogy melyik is a kedvencem a meglehetősen sokféle közül, amit készíteni szoktam. Nem én vagyok a penészes sajtok legnagyobb rajongója, inkább a kemény és a friss sajtokat szeretem, de ez a rizottó elbizonytalanított. A háromféle sajt és a dió valami hihetetlenül jól passzol egymáshoz is, és a krémes rizshez is.

Hozzávalók:

  • 4 dkg vaj
  • 15 dkg rizs (arborio)
  • 1 kis fej hagyma
  • 6 dkg dió
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 4 dkg parmezán
  • 4 dkg mascarpone
  • 4 dkg gorgonzola
  • só, bors
  • 6 dl zöldségalaplé

A hagymát apróra vágom, és a zöldségalaplevet felteszem melegedni. Egy nagy serpenyőben felhevítem az olívaolajat, pár perc alatt üvegesre pirítom benne a hagymát, majd hozzáadom a rizst, és addig kevergetem, amíg áttetsző lesz az összes szem. Ekkor elkezdem merőkanalanként adagolni hozzá az alaplevet, és folyamatos keverés mellett addig főzöm, amíg elfogy az összes alaplé. A főzés vége felé egy kevés olvasztott vajon pár percig pirítom a diót. Ha a rizs elkészült, belekeverem a maradék vajat, a háromféle sajtot, és a dió nagy részét. Megkóstolom, és ha szükséges megsózom (lehet természetesen borsozni is). Azonnal tálalom, és a félretett dióval díszítem.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.