2010. március 7., vasárnap

Mozzarellás lencsesaláta

lencse2

Végre eljutottam oda, hogy nem levest készítettem a lencséből. Egy ideje terveztem, de most értem el a megvalósításig. A múltkori vörösbabos saláta és ez után arra jutottam, hogy nagyszerű saláta alapanyag a többféle hüvelyes konzerv. Érdemes otthon többfélét tartani belőle.

Hozzávalók:

  • 1 lencsekonzerv
  • 1 lilahagyma
  • 1 mozzarellagolyó
  • 3-4 paradicsom
  • 1 evőkanál citromlé
  • olívaolaj

A lencsét leszűröm, leöblítem, és itatóspapírra teszem száradni. A hagymát félbevágom, és vékonyan felszeletelem (én egy kicsit meg is pároltam, hogy ne legyen gyomorégés a vége, aki bírja nyersen, az ezt a lépést kihagyhatja). A mozzarellát kis darabokra tépem, és a paradicsomot felkarikázom. A lencsét összekeverem a hagymával, a mozzarellával, az olajjal és a citromlével, és kicsit megsózom. Egy serpenyőben kevés olívaolajat hevítek, és oldalanként pát perc alatt meggrillezem a paradicsomszeleteket. a lencsesalátát tányérokra szedem, és a paradicsomkarikákkal a tetején tálalom. Lehet a tetejére apróra vágott petrezselymet vagy koriandert szórni.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: