2010. március 17., szerda

Csokoládékrémes bécsi puffancs

csokispuffancs2

Omlós vaníliás keksz ganache-sal, azaz tejszínből és csokoládéból álló krémmel összeragasztva… Elképesztően jó, nem tudom, hogy az közel 1:1-es vaj-liszt arány, vagy a kukoricaliszt miatt lett a keksz ennyire jó, mindenesetre ez az aktuális kedvenc teasüteményem.

Hozzávalók:

  • 31 dkg vaj
  • 31 dkg liszt
  • 8 dkg porcukor
  • 8 dkg kukoricaliszt
  • 2 evőkanál vanília kivonat
  • tej

A krémhez:

  • 15 dkg csokoládé (én 10 dkg ét- és 5 dkg tejcsokoládét használtam)
  • 8 evőkanál tejszín

A tejszínt felmelegítem (ne forrjon, de legyen jó meleg), majd belekeverem az összetördelt csokoládét, és addig keverem, amíg az összes elolvad. Félreteszem hűlni, és időnként átkeverem. A vajat egy nagy tálba teszem, és megvárom, amíg jó puha lesz, vagy pár mp alatt a mikróban felgyorsítom a folyamatot. A cukorral habosra keverem a vajat, és hozzákeverem a kukoricalisztet és a vanília kivonatot. Végül pár részletben belekeverem a lisztet és a pár evőkanál tejet (elég lágy, de azért formázható massza legyen). A sütőt előmelegítem 190 fokra, és egy tepsit kibélelek sütőpapírral. A tésztából kb. másfél-két cm átmérőjű golyókat formázok, a tepsibe teszem őket, egy kanállal kicsit belapítom a tetejüket, és 12-14 perc alatt megsütöm. Miután kihűltek a kekszek, kettőt-kettőt összeragasztok a csokoládés krémmel. Akár azonnal fogyasztható, a tejszínes krém miatt célszerű hűtőben tárolni (a maradékot).

Kb. 1 süteményes doboznyi adag. Eredetileg a női lapozón.

1 megjegyzés:

szepyke írta...

Anyám. Kellett nekem éjjel jönnöm... Mehetek keresni valami édességet...:)