2010. április 24., szombat

Kókusztejes kukoricaleves

leves1

Ez is csak nevében leves, inkább egytálétel, jó sűrű, tésztával, zöldséggel és hússal. Koktélrákkal lenne az igazi, azt azonban a csirkével ellentétben nem az elején kell hozzáadni, hanem a végén, a zöldségekkel és a tésztával egy időben. Így aztán rákkal még gyorsabban elkészül, csak fel kell forralni az alaplevet a kókusztejjel és a curryvel, és 3 percig főzni benne az alapanyagokat, bár azért a csirke miatti plusz 10 perccel együtt is nagyon baráti. Villám vacsora hétköznapra.

Hozzávalók:

  • fél doboz kukorica konzerv (vagy 1 kicsi)
  • kb. 12 dkg koktélparadicsom (kb. 16 db)
  • 16 dkg falatnyi darabokra vágott csirkemellfilé
  • 1 evőkanál olaj
  • 4 dl kókusztej
  • 1 evőkanál currypaszta
  • 5 dl zöldség alaplé
  • 1 „kocka” tojásos kínai tészta
  • koriander a tetejére (én elfelejtettem)

Az olajon pár percig sütöm a húst, majd hozzáadom a curryt, és egy percig együtt pirítom őket. Felöntöm az alaplével és a kókusztejjel, és fedő alatt kb. 10 percig főzöm – a kókusztej miatt hajlamos kifutni, ezért ellenőrizni kell időnként. Közben félbevágom a megmosott paradicsomokat, és leszűröm a kukoricát. Hozzáadom a kukoricát, a paradicsomot és a tésztát, és 3-4 percig főzöm. Azonnal, korianderrel megszórva tálalom, mert a tészta képes az összes nedvességet magába szívni, és gyakorlatilag végtelen nagyra dagadni.

2 fős adag (mint egytálétel). Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Már szombaton szerettem volna reagálni a posztodra, de sajnos (mivel nem külön ablakban nyílik meg Nálad a megjegyzés), így otthonról nem tudok írni továbbra sem... :(
Többször láttam már Nálad kókusztejes leveseket, de ez a csirkés-kukoricás volt az utolsó csepp a pohárban... Szerinted kókusztejporból is elkészíthető (mert az van otthon), vagy inkább a dobozos folyékony verziót vegyem meg? Mert hogy nagyon szeretném elkészíteni, ez tény! Tetszik! :)

Lilla írta...

Felhőlány:
nálam meg a megjegyzésed nem jelenik meg itt. csak az emailek között látom. :-(
én financiális okokból veszek könzervet, ha jól emlékszem az adagolásra és az árakra, porból sokkal többe jön ki a 4 dl kókusztej. egyébként sztem elég mindegy lehet, mert forró vízben tök jól feloldódik a por (én azt olyan dolgokba használom, amibe kevés kell).

amúgy ha rendetlenkednek az ilyen bloggeres dolgok, érdemes megpróbálni chrome-ból. nekem eddig az vált be legjobban kommentelés és megjelenítés szempontból (mégiscsak a google csinálja mindkettőt)