2010. április 4., vasárnap

Tőkehal petrezselyem-mártással

hal2

A halról nem tudok saját véleményt alkotni, az egyszemélyes közönségnek szokás szerint nagyon ízlett, a petrezselyem-mártást viszont megkóstoltam. Elképesztően jó lett. Biztosan fogom máshoz is készíteni, mert igazán kár lenne lemaradnom róla, és ehhez az egy ételhez száműzni, mert elég sok potenciál van benne. Tócsnihoz, cukkinifasírthoz, vagy akár egy egyszerű grillezett csirkemellhez is nagyszerű.

Hozzávalók:

A halhoz:

  • kb. 40 dkg tőkehalfilé
  • kevés liszt
  • 1-2 kanál olaj
  • pár szelet bacon (annyi, ahány halszelet van, nekem 4 kellett)

A petrezselyem-mártáshoz:

  • 2 dl tej
  • 1 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 babérlevél
  • apróra vágott petrezselyem (én fagyasztottat használtam, kb. két kisebb diónyit tettem bele)
  • 1 kis fej hagyma
  • só, szerecsendió

A halat – ha mirelit – hagyom felengedni, a tejet felforralom a cikkekre vágott hagymával és a babérlevéllel. Pár percig gyöngyözve főzöm, majd minimum fél órára félreteszem hűlni. Miután a hal felolvadt és a tej lehűlt némi ügyességre van szükség (különösen ha még köretet is készítünk mellé), mert több serpenyőben kell bűvészkedni. Ha ez nem megy, érdemes a mártással kezdeni, azt lehet a legkönnyebben melegen tartani. A mártáshoz egy kisebb edényben felolvasztom a vajat, beleszórom a lisztet, és kb. fél percig pirítom, majd átszűrve, folyamatos keverés mellett lassan hozzáöntöm a tejet. Miután felforrt belekeverem a petrezselymet, kicsit megsózom, és szerecsendióval ízesítem. A halat papírtörlőn megszárítom, egy kevés lisztet megsózok, és beleforgatom a halszeleteket. Egy nagy serpenyőben kevés olajat hevítek, és oldalanként pár perc alatt megsütöm a halat és a bacont. Tálalásnál a halszeletekre teszem a szalonnát, tetszőleges köretet pakolok mellé, és külön adom hozzá a mártást, hogy mindenki oda locsolhassa, ahova neki szimpatikus.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: