2010. április 25., vasárnap

Pains au chocolat

pains2

Pains au chocolat , azaz csokoládés francia zsömle, hajtogatott vajas kelt tésztából. Mazsolával is készülhet, akkor pains aux raisins, a tésztája egyébként megegyezik a croissantéval, és Franciaországban a sütőből frissen kivéve, forrón árulják. Nagyjából egy fél napig tartott, mire elkészültem vele, de megérte – a legfinomabb kelt tészta, amit eddig ettem. Az alakja egyébként nem olyan, mint az enyém, mert elrontottam, rossz irányba tekertem, rövid duci bucik helyett hosszú lett és vékony…

Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt
  • 1 teáskanál porélesztő
  • 10 dkg vaj
  • 1,7 dl tej
  • 1 evőkanál olaj + kevés a kelesztéshez
  • 2 evőkanál cukor
  • 10 dkg étcsokoládé

A tetejére:

  • 1 tojássárgája
  • 1-2 evőkanál tej

A tejet meglangyosítom, és elkeverem benne a cukrot és az olajat. A lisztet tálba szitálom, elkeverem benne a porélesztőt és a sót, majd beleöntöm a cukros tejet, és pár percig dagasztom. Lefedem, és 2-3 óráig kelesztem, amíg a kétszeresére dagad. Lisztezett deszkán átgyúrom, kinyújtom, megkenem a vaj harmadával, először a felső, majd az alsó harmadot hajtom be, végül a két oldalát is behajtom (így 9 rétegű lesz). Még kétszer megismétlem a vajazást és a hajtogatást, majd olajjal kikent tálba teszem, vékonyan megkenem a tetejét is olajjal, lefedem, és további felhasználásig a hűtőbe teszem. A tésztát két részre osztom, és kb. 15x30-as téglalapokká nyújtom őket. A téglalapokat elnegyedelem – összesen 8 db 7,5x15 cm-es kis téglalap a cél. A csokoládét apróra vágom, és a téglalapok egyik rövidebbik oldalához szórom. Feltekerem a bucikat, sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, és újabb 2-3 óráig kelesztem. Végül előmelegítem a sütőt 220 fokra (légkeveréssel), a tojássárgáját elkeverem a tejjel, megkenem vele a süteményeket, és kb. 20 perc alatt megsütöm. Forrón, vagy langyosan tálalom.

8 darab lesz belőle. Eredetileg a női lapozón.

1 megjegyzés:

Ginger írta...

Szia!
Imádom én is. Rakva-sütőben megsütve is isteni.