2011. május 2., hétfő

Mogyoróvajas csirkepástétom

Életemben másodszor megsütöttem egy egész csirkét, amit nyilvánvalóan nem ettünk meg ketten egy ültő helyünkben – nem is ez volt a cél. Sok recept ír maradék sült csirkét, meg bolti grillcsirkét, ezek nálam elég felejtősek, mert grillcsirkét nem szoktam venni – szeretem ha a csirke bőrét vagy én vagy az anyám átvizsgálta sütés előtt, maradék meg nagyon ritkán van nálunk, akkor is inkább levesekből, mert mindig pontosan tudom, hogy mennyi ételre van szükségünk, és ennek megfelelően főzök. Úgyhogy most direkt túl sok húst sütöttem :-) A maradék egyik feléből ez a pástétom készült, ehhez szerintem a mell a legjobb rész, nagyon jól össze lehet vágni apróra, jobban, mint például a combot (és amúgy sem lelkesedünk a sült csirkemellért).

Pontos mennyiségeket nem írok, nem mértem semmit sem.

Hozzávalók:

  • főtt vagy sült csirkemell (bőr nélkül)
  • szójaszósz
  • mogyoróvaj (lehetőleg darabos)
  • tejföl
  • tejszín (nekem nagyon összeállt a hűtőben, ezért tálaláskor némi tejszínnel hígítani kellett)

A húst nagyon apróra vágom (nem kell hozzá aprító, elég egy kés + deszka), tejfölt és mogyoróvajat keverek hozzá. Kevés szójaszósszal ízesítem, és ha túl sűrű, tejszínnel hígítom. Pirítóssal és rukkolával tálalom.

0 megjegyzés: