2011. május 13., péntek

Ananászos rizs

IMG_6951

Ez a recept is a GoodFoodról van, azt hiszem eddig egy lyukra futásom volt onnan, valami rosszul sikerült cupcake*. Az végképp a kedvencemmé teszi az angol nyelvű receptes-főzős oldalak közt, hogy grammban meg milliliterben vannak megadva a hozzávalók, és a hőfokokat sem kell átszámolgatni Celsiusra.

Bár ez alapvetően “csak” köret, simán el lehet majszolni magában, annyira finom, és annyi féle íz van benne. Mangóchutneyval (+mustár, kurkuma, fokhagyma, paprika) megkent csirkecombokat sütöttem mellé, de simán lehet egy kis csíkokra vágott csirkemellel vagy rákkal egytálétellé turbózni.

Hozzávalók:

  • 12 dkg hosszúszemű rizs megfőzve (1 főzőtasaknyi)
  • 1 közepes hagyma
  • 1 csokor újhagyma
  • 1 teáskanál olaj
  • 1 teáskanál curry
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál szójaszósz
  • apróra vágott petrezselyem/koriander
  • (só), bors
  • 1 csésze darabolt ananász**

*iszonyat hisztérikus állapotba bírok kerülni, ha egy recept nem működik. A húsoknál, tésztáknál könnyű korrigálni, de amikor egy sütemény folyik ahelyett, hogy szép szilárd és vágható lenne, állatira felkapom a vizet, emóciókba hajszolom magam és hisztizni kezdek. És ez 75%-ban mindig akkor történik, ha nem csak kettecskén vagyunk Levivel, hanem “virítanék”

**én darabolt konzerv ananászt használtam, a darabokat még félbe vágva, persze frissből a lenne a legjobb, de most ez volt kéznél.

A hagymát és a fokhagymát apróra vágom, az újhagymát felkarikázom. Az olajat felhevítem, pár percig sütöm rajta a háromféle hagymát, majd hozzáadom a curryt és az ananászt. Végül belekeverem a rizst és átmelegítem. Szójaszósszal, és ha szükséges, sóval, borssal ízesítem. Megszórom apróra vágott petrezselyemmel/korianderrel és tálalom.

2-3 fős adag.

1 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Tegnap egy versenyre, ahova nem kellett egyedi recept hasonló ételt készítettem, csak pulykából.
Két indiai receptből és saját kútfőből gyúrtam össze.
A pulyka ananász konzervvel, curry-, kurkumás, gyömbéres, tejszínnel főtt, vajas alapon. A szószba én is tettem szójaszószt is. Tetejére frissen pirított mogyoró került.
A köret pedig fehérboros jázminrizs volt.
Ez is nagyon jó lehet! Igazi vega változat!:)