2011. május 11., szerda

Sajtos makaróni II.


Ehhez képest ez a  “fitness változat”. Vagy legalábbis a GoodFood szerint az. Egyébként minimálisat változtattam a recepthez képest, a chilit kihagytam, mert nem igazán szeretjük, a fokhagymát elfelejtettem, és kicsit több tésztát főztem (20 dkg helyett 25 – úgy egyébként kb. 500 kcal adagonként, így nyilván kicsit több). Annyival jobb, mint a nálunk ismeretes “sajtos tészta”, hogy azt el sem tudom mondani. És így, hogy a teteje paradicsommal van borítva, és újhagyma van a mártásban, adagonként több mint 1 zöldség-egységet is tartalmaz, nem csak tésztát és tejzsírt. :-)
Hozzávalók:
  • 25 dkg makaróni (nem lyukas közepű spagetti, hanem szarvacska, vagy annál egyenesebb rövid kicsit görbe közepes méretű csőtészta, jellemzően “külföldiül” van ráírva, hogy makaróni)
  • 15 dkg érett cheddar lereszelve
  • 5,5 dl tej
  • 25 g kukoricaliszt*
  • 25 g reszelt parmezán
  • 25 g zsemlemorzsa
  • 150 g író/kaukázusi kefir
  • 45-50 dkg paradicsom
  • 1 csokor újhagyma
  • só, bors, szerecsendió, chili
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál mustár
A tésztát a felkarikázott újhagymával együtt a csomagoláson található időnél 2 perccel kevesebb idő alatt megfőzöm, és leszűröm. Közben elkészítem a sajtmártást. Egy fazékban (amibe majd a tészta is bele fog férni) pár evőkanál tejben elkeverem a kukoricalisztet, majd felöntöm a maradék tejjel, belekeverem a mustárt és a zúzott fokhagymát, és időnként megkavarva felfőzöm. A zsemlemorzsát összekeverem egy kis maréknyi reszelt cheddarral, a sütőt előmelegítem 190 fokra (légkeveréssel) és a paradicsomokat felkarikázom. Ha a tej felforrt, lehúzom a tűzhelyről, belekeverem a cheddart, a parmezánt, a kefirt és sóval, borssal, szerecsendióval fűszerezem. Belekeverem a lecsöpögtetett tésztát, alaposan összekeverem és egy kb. 25x25 cm-es tűzálló tálba teszem. A tetejére rakom a paradicsomszeleteket és megszórom a reszelt sajt-zsemlemorzsa keverékkel. 15 percig sütöm, majd még 5 percre átváltok grill-re, hogy megpiruljon a teteje.
4 fős adag.
*ez most kicsit heuréka volt nekem, a kukoricalisztet sokkal könnyebb elkeverni a hideg tejben, mint a búzalisztet vagy a keményítőt, azt hiszem másban is fogom használni.

6 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

Brutál jó lehet :)

Turák Kinga írta...

azt hiszem, ezek után adok még egy esélyt a sajtos makaróninak, de csak minimál adagban.
amúgy te csak szimplán fogyózol v van vmi egyéb apropója is?
Eddig még nem bírtam rájönni. :)

Lilla írta...

én állandó jelleggel le akarok menni 60 kiló alá. úgyhogy megpróbálok önmérsékletet tanúsítani (hehhh ez néha megy néha nem) és napi 6 zölség-gyümölcs egységet enni. ez azért már behatárol pár dolgot. emellett nem lehet zsíroskenyeret reggelizni és hús+hasábburgonya kombókat enni. meg tornázgatok minden nap. képtelen vagyok nagy önsanyargatásokat tartani, meg azt hosszú távon úgysem lehet tartani.

Turák Kinga írta...

jól van, akkor majd be-benézek hozzád, jobbnál-jobb dolgokért! :)

GasztroRéka írta...

A sima sajtos-tejfölös tésztát is szeretem, de tettem már kísérletet krémsajtos zöldséges változatokra is.
Ez a "luxus" változat pedig nagyon tetszik, és tudom, hogy a családom is nagyon szereti majd, mindenképp kipróbálom.

Lilla írta...

:-) és az a jó benne, hogy végső soron az benne az egyetlen "luxus" hogy cheddar kerül bele...