2009. május 8., péntek

Grillezett tofu

grillezetttofu1

Most először ettem és készítettem tofut. Valamiért sokkal erősebb ízű/szagú dolgot vártam, nos tévedtem. Füstölt tofut vettem, úgyhogy a natúrról még nem tudok véleményt formálni, de ezek után nyugodtan kipróbálom azt a viszonylag sok tofut tartalmazó receptet, ami itt-ott könyvekben-újságokban-kedvenc honlapokon található. Fogyókúrázóknak nagyszerű alapanyag, mert magas fehérjetartalma nagyon alacsony szénhidráttartalommal párosul. Valamint a szójafehérje az egyetlen, növényi fehérje, melyből esszenciális aminosavakhoz juthatunk. Sok egzotikus hozzávalóval ellentétben azonban nem kell a világ másig feléről ideutaztatni, van belőle magyar termék, és a csomagolása szerint az előállításához szükséges szójabab is magyar. A hazai termékek vásárlása pedig mind környezetvédelmi, mind gazdasági szempontból kívánatos.

Hozzávalók:

  • 1 csomag füstölt tofu
  • olívaolaj
  • saláta
  • tetszőleges öntet

A tofut 4 szeletre vágom (kb. 1-1 cm vastagok lettek). Felmelegítem a grillserpenyőt. A tofu szeleteket megkenem kevés olívaolajjal, és enyhén megsózom. Oldalanként pár percig sütöm, közben 90 fokkal elfordítottam a szeleteket, hogy ne csak csíkosak legyenek, hanem négyzethálósak. Salátával tálaltam. Könnyű vacsora. Úgyis jön a bikini-szezon…

És a tofu is olyan vicces étel, mint a spárga.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

0 megjegyzés: