2009. május 31., vasárnap

Serpenyős kínai tésztás csirke

serpenyos2

Gyorsan összedobható, legtovább a hús és a zöldség felvagdosása tart. A tésztát (kínai tojásos) nem kell főzni, csak forró vízzel leönteni, és kb. 5 percig állni hagyni (kóstolás! nem mindegyik ugyanolyan gyorsan puhul meg, meg kell nézni a csomagolást). Az én 50 dkg-os csomagomban 8 kis hasábban volt a tészta, ebből kettőnknek két darab kellett. A variációk száma végtelen – lehet sertés nem csak csirke, zöldségből mikor mi van, és a fűszerezésben is sok a lehetőség. Én most egy nagyon alap télen-nyáron készíthető változatot csináltam, mert újhagyma és kaliforniai paprika már egész évben van. Igaz a mostaninak jobb az íze, mint a decemberinek. Nagyon jól sikerült ez a tésztás-zöldséges-húsos egytálétel, mert azt a felszólítást kaptam, hogy ilyen legyen ám még sokszor. Lesz. (A kétfős adag még belefér egy nagyobb serpenyőbe, afölött viszont már wok kell hozzá).

Hozzávalók:

  • 12,5 dkg kínai tojásos tészta
  • 25-30 dkg csirkemellfilé
  • 1 csokor (csomag?) újhagyma
  • 1 kaliforniai paprika
  • szójaszósz
  • Worcestershire-mártás
  • méz vagy barnacukor
  • 1 evőkanál szezám- vagy földimogyoró-olaj

Vizet forralok (vízforraló tökéletes erre), és a tésztát egy hőálló tálba teszem. A húst falatnyi kockákra vágom, a hagymát felkarikázom és a paprikát csíkokra vágom. Egy jó nagy teflon serpenyőben felhevítem az olajat, átforgatom a húskockákat (legyen mindenhol megpirulva, és süljön át a belseje is). Mellédobom a hagymát, majd néhány perc múlva a paprikát. Miután a paprika is megpirult egy kicsit, hozzáadom a lecsöpögtetett tésztát, és jöhet a fűszerezés. Nem mértem a hozzávalókat, a méz kb. 1 teáskanál volt, a Worcestershire mártás kb. 1 evőkanálnyi, a szójaszósz pedig 2-3 evőkanál. Nekem nem kellett megsózni, a szószoktól pont jó lett. Chili, bors, fokhagyma opcionális. Átforgattam a tésztát, keveredjen el jól a hússal, és a fűszerekkel. Ügyesebbeknek pálcikával, többieknek villával.

2 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

 

0 megjegyzés: