2011. november 14., hétfő

Spenótos-ricottával töltött tészta

kagylo.jpg

Nem emlékszem olyan időre, amikor szerettem volna a spenótot (azt tudom, hogy zsenge koromban egy darabig ettem halat, és még zsengébben mazsolát, de ezek nagyon régen voltak). Spenót emlékem azonban nincs. Mondjuk a spenót általában egyet szokott jelenteni a fokhagymás, beáztatott kenyeres spenótfőzelékkel. Ami rémes. Nagyon.

Tavasszal Levi szülinapján kiderült, hogy a bébispenót (legalábbis eperrel saláta formában) finom. De bébispenótot egy helyen szoktam látni, az Intersparban, és nem túl baráti az ára, úgyhogy nem lett nálunk gyakori vendég. Ráadásul a sóska/spenót levelek feldolgozása amúgy sem a legkedvencebb elfoglaltságom (hé, van mirelit!).

A múltkor Olaszországban megkóstoltam Levi spenótos-ricottás cannelloniját (kiderült, hogy finom) és a napokban megláttam, hogy a sarkon a Sparban van mirelit bébispenót, összevágva, kis kockákra fagyasztva, úgyhogy egyszerűen muszáj volt spenótos ricottát töltenem az itthon kallódó kagylótésztába.

Hozzávalók:

  • 25 dkg ricotta
  • reszelt parmezán
  • kb. 2 maréknyi összevágott bébispenót (nem mértem, csak beleborítottam pár kis mirelit kockát egy tálba és hagytam felengedni)
  • besamel 2 dl tejből, 2 dkg lisztből és 2 dkg vajból
  • só, bors, szerecsendió
  • óriás kagylótészta (én 18at használtam fel)

A felengedett spenótot összekeverem a ricottával, némi reszelt parmezánnal, és sóval, szerecsendióval ízesítem. A kagylótésztát a megadott főzési idő fele-kétharmada alatt előfőzöm, majd belekanalazom a tölteléket, és tepsibe teszem. A besamelt a tészta tetejére kanalazom, szórok rá reszelt parmezánt, és előmelegített sütőben (200 fokon), kb. 15 perc alatt megsütöm.

3 fős adag.

0 megjegyzés: