2014. január 12., vasárnap

Végigfőzni a “Meatless”-t

Az idei másik nagy ötletem tervem idénre a “365 nap vackok nélkül”-ön kívül, hogy végigfőzöm a karácsonyra kapott “Meatless” (azaz “Hús nélkül”) szakácskönyvet. Közel 200 recept (a variációkkal és a végén található alapreceptekkel elvileg megvan a 200 is), amiből néhány ki fog maradni, van pár (de tényleg csak pár) zöldség, amit mindketten utálunk. Például a zöldbab, úgyhogy az a néhány, amiben szerepel (és ahogy elnéztem, főszerepet játszik, tehát nem hagyható ki egyszerűen) nem fog elkészülni, mert annyira utáljuk még a szagát is, hogy egy ilyen hobby-project miatt nem nyomom le a torkunkon. És az eddigi csípős-mentes életmód is marad, úgyhogy a töltött chilipaprika is kimarad. Azért így is van pár felfedeznivaló és elkészítenivaló még a könyvben.

(és majd jönnek a magyar nevek is)

Előételek, harapnivalók - Small plates to mix and match (12/26)

Vacsorák sütő nélkül - Stovetop Suppers (9/19)

Levesek, raguk és chilik - Soups, stews and chili (9/22)

Sütőben sült ételek - Casseroles and other baked dishes (5/16)

Tápláló saláták - Substantial salads (4/23)

Szendvicsek, burgerek és pizzák - Sandwich, burgers and pizzas (5/17)

Tészták - Pasta and other noodles (5/20)

Egyszerű köretek - Simple side dishes (6/28)

Azaz összesen 171 recept + néhány variáció. Mindegyik hús nélkül. A könyv egyébként jelzi, ha egy étel vegán, gluténmentes, vagy valamilyen más, speciális étrendbe illeszthető (nem tartalmaz mogyorót vagy tejet stb.), mindenhol megadja az adagonkénti kalória és tápanyag-értékeket.
Miután megkaptam, gyorsan rendeltem egy öntöttvas-serpenyő készletet (annyi képen szerepelnek, hogy úgy éreztem kell nekem is….).

0 megjegyzés: