2011. november 11., péntek

Sütőtökös-marhahúsos pite

pie2.jpg

Erősen átdolgozva a GoodFoodról (így jár, aki nem vásárol be elég figyelmesen, és az édesburgonyát élből lecseréltem sütőtökre). Azért ezek a “cottage pie”-ok nagyszerű ételek. Különösen ilyen hideg, lehangoló időben (még a fűtést is kénytelen leszek előbb-utóbb bekapcsolni).

Hozzávalók:

  • 25 dkg darált marhahús
  • reszelt sajt
  • 1 lencse konzerv
  • 2-3 szál szárzeller
  • 2 marék mirelit kukorica*
  • 2 dl alaplé
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 2 kisebb vagy 1 nagy hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 fél sütőtök megsütve**
  • pár kanál tejföl, tejszín, joghurt (én mindháromból raktam, a joghurt opcionális)
  • só, bors, szerecsendió
  • 1 evőkanál Worcestershire-szósz

*ez eredetileg répa lett volna, de azt elfelejtettem venni

**a sütőtököt nem mértem, annyi puha sült tököt kanalaztam egy keverőtálba, ami szemre elég volt ahhoz, hogy a sütőtálban kb. 2 cm vastagon befedje a húsos ragut.

Az olajat felhevítem egy nagy serpenyőben, és pár percig sütöm rajta húst. Miután a hús mindenhol kifehéredett, hozzáadom az apróra vágott hagymát, és 4-5 percig együtt pirítom őket. Belekeverem az apróra vágott zellert, a zúzott fokhagymát, a kukoricát, a lecsöpögtetett lencsét, a Worcestershire-szószt, felöntöm az alaplével és kb. 10 percig főzöm (be kell sűrűsödnie kissé). Megkóstolom, ha szükséges, sózom, borsozom, és egy tűzálló tálba kanalazom. A sütőtököt kikanalazom a héjából, egy keverőtálba teszem, 3-3 evőkanálnyi tejszínt és tejfölt adok hozzá, sóval és szerecsendióval ízesítem, és alaposan összekeverem. Akkor jó, ha krémes, krumplipüré-szerű állaga van, ehhez további tejfölre (joghurtra) lehet szükség. A tökpürét a ragu tetejére halmozom, megszórom reszelt sajttal, és előmelegített sütőben, 200 fokon kb. 20 percig sütöm (akkor jó, ha a sajt megpirult a tetején).

4 fős adag.

0 megjegyzés: