2011. november 28., hétfő

30 days of creativity–14. nap–cikk-cakk (aka chevron) mintás tálca

IMG_7957

Nem volt egyszerű (és végképp nem volt gyors) összehozni ezt a tálcát. Először (azt hittem) megvettem hozzá minden szükséges eszközt, tálcát, fehér festéket, türkiz festéket, csiszolópapírt, ecsetet, maszkoló szalagot. Aztán kiderült, hogy valami gyártási hiba folytán a fehér akrilfesték nem fehér, hanem átlátszó, úgyhogy inkább illik rá a lakk elnevezés. Újabb beszerzőkörút, kb. a harmadik vagy negyedik hobbyboltban sikerült fényes fehér akrilfestéket vennem.

A tálca minden oldalát 3x átkentem a fehér festékkel, a rétegek közt megcsiszoltam picit (elengedhetetlen az igazán szép, sima felülethez).

Aztán egy kisebb fa lapon kipróbáltam, hogy működik-e az elképzelésem, befestettem azt is fehérre, kiraktam rajta a mintát maszkoló szalagból, befestettem a türkiz festékkel, és száradás után leszedtem a szalagot. Katasztrófa volt, a festék befolyt a szalag alá, ki kellett találni valami B-tervet.

B-terv: festék helyett lakk + csillámpor. Újabb út egy hobbyboltba, vettem türkiz csillámport, és nekiálltam a “maszatolásnak”. A tálca belsejében egy nyomtatott cikk-cakk minta segítségével megcsináltam maszkoló szalagból a mintát, majd kis darabonként haladva bekentem egy részt lakkal, belenyomkodtam egy csomó csillámport, újra lakk újra csillámpor… Vártam egy napot, majd két rétegben átkentem lakkal, hogy ne szóródjon a csillámpor.

Újabb technológiai szünet, majd lehúztam a maszkoló szalagot, és előbukkant a mintám, szuper éles szélekkel. Megérte szórakozni a csillámporral, meg a többszöri lakkozással. Ezután az egész belsejét átkentem még 2x a lakkal. És végre kész. Tádám! Mehet a home-made dohányzóasztalomra.

1 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Jól néz ki ez a tálca! Tetszik ez a cikk-cakk minta is, már régen láttam ilyet.