2011. március 24., csütörtök

Gofri VII.–csokidarabos gofri


Annyi jó gofri receptem van már, hogy nehéz eldönteni, melyik a legjobb. Azt hiszem mindig az aktuális. Ez is egy nem túl édes tésztájú, elég ropogós, és valami hihetetlenül “habos” változat. Még a csokidarabok nélkül is dobogós lenne, de azzal együtt már… A recept egyébként innen van, én annyit változtattam rajta (azon kívül, hogy a negyedét csináltam csak meg), hogy író (‘buttermilk’) helyett tejet raktam bele. Lehet trükközni, hogy a tejbe kevés citromlevet tesz az ember, és pár percig állni hagyja, vagy kever hozzá egy kis joghurtot. De egyszerűen tejjel is remek. Levi még kivit is pakolt az adagjára, én csak csokoládé-szósszal ettem, mert nem volt itthon kedvemre való gyümölcs (nem is sikerült elérnem csak épp’ az öt egységet).
UPDATE – hála az USA-ban élő kuzinomnak: a ‘buttermilk’-et kaukázusi kefirrel lehet helyettesíteni. És tényleg, jobban kezelhető, sűrűbb lett tőle a tészta, a csokoládé-lencsék sem ragadtak le mind a tál aljára (ízre, minimális volt a különbség, megmaradt a ropogós külső és a habos belső).
Hozzávalók:
  • 1 csésze* liszt
  • 1/4 csésze csokoládé-lencse (kisméretű a jó, vagy összevágott csokoládé)
  • 1 csésze kaukázusi kefir (tej/író)
  • 1 tojás
  • 2,5 dkg olvasztott vaj
  • 1 kávéskanál vanília-kivonat
  • 1 csapott evőkanál cukor
  • 1 csapott teáskanál szódabikarbóna
*csésze = 2,5 dl
Egy tálban összekeverem a lisztet, a cukrot, a szódabikarbónát, egy másikban pedig az olvasztott vajat, a vanília-kivonatot, a tejet és a tojást. A nedves hozzávalókat a szárazakhoz öntöm, addig keverem, amíg összeáll (nem baj, ha kicsit csomós). Végül belekeverem a csokoládé-lencsét, és vékonyan kiolajozott gofri-sütőben megsütöm.
2 fős adag (nekem 7 db lett, ami elég volt kettőnknek)

7 megjegyzés:

Julia Wittner írta...

Lilla, a buttermilk, legalabbis az amerikai valtozat, a kaukazusi kefirre hasonlit a legjobban, porbald ki azzal is ha gondolod, kivancsi lennek a kulonbsegre.

Lilla írta...

köszi. ki fogom próbálni, lehet h pár napon belül, amíg friss az élmény.
:-)

Turák Kinga írta...

írót, mintha a sparban láttam volna!

szepyke írta...

Hát, jaaaaaaaj... ez a kép. Lilla, ez gyilkos, azzal a csokiszósszal...:))))

Lilla írta...

hát akkor rajta, próbáld ki :-) eperrel-csokiszósszal a legjobb

Szemi írta...

Hú, de guszta, viszem a receptet, és holnap ez lesz a reggelink! :)

Névtelen írta...

A cikk óta megnyílt a világ legjobb gofri bárja a dohány u. 39-ben található és hamarosan azt hiszem az oktogon és nyugati között nyitnak! 30 féle feltét kérhető, köztük friss gyümölcsök(pl. eper, kiwi, banán),igazi főzött fagyi, fehér milka csoki, nutella, és heti extrák is vannak (vienetta!!! és pl. m&m's csoki)... a gofri kelt gyöngycukros, karamelizálódott, kívül ropógos belül puha tésztájáról pedig inkább ne is beszéljünk....mert beülök az autóba hajnali egykor és eszem egy jót!!!(ja és hajnali fél2ig nyitva vannak!!!)