2012. október 28., vasárnap

Hagymás-gombás marha

IMG_8339

Rájöttem, hogy szeretem a marhahúst. Persze nem steak-ként nyersen, szigorúan kellően átfőzve/átsütve. Vadasként, és ilyen párolt szószos ételekként. Meg persze a “spagetti húsgombóccal” és a svéd húsgolyó is kedvenc. Ja meg a hamburger.

Azt hiszem most a szokásoshoz képest “marhahúsos-korszakom” van.

A recept a múlt havi GoodFoodból van, egy kicsit változtattam az elkészítésen, szerintem szükségtelen a gombát 2 órán át főzni, úgyhogy csak a főzési idő második felében adtam hozzá.

Hozzávalók:

  • 70-90 dkg marhalábszár, vastag szeletekre vágva
  • 2 evőkanál olaj
  • 3 közepes hagyma
  • 1 teáskanál cukor
  • kevés liszt
  • 6-7 gerezd fokhagyma
  • 7 dl marhahúsleves (DM-es bio leveskockából a legjobb)
  • 3 evőkanál Worcestershire-szósz
  • 25 dkg barna csiperke
  • petrezselyem a tálaláshoz

A húst megtisztítom, megszórom liszttel, a hagymát félbevágom, és felszeletelem. Az olajat felhevítem egy nagyobb serpenyőben, és közepes lángon kb. 10 alatt puhára párolom a hagymát (akkor jó, ha kezd karamellizálódni). Hozzáadom a felszeletelt fokhagymát, a hússzeleteket, a húslevest és a Worchestershire-szószt, és lefedve kis lángon 1-1,5 órán át párolom. Belekeverem a felszeletelt gombát, ha nagyon elfőtt róla a lé, egy kis vizet adok hozzá, és 0,5-1 óra alatt puhára párolom. Petrezselyemmel megszórva tálalom.

4-5 fős adag, a tócsni/röszti szerintem nagyon jól illik hozzá.

0 megjegyzés: