2011. augusztus 21., vasárnap

Joghurtos tészta

A török büfékben kértem régen a “gyros-tálat” joghurtos tésztával, aztán valahogy elfelejtettem ezt a köretet, míg valamelyik nap bevillant, hogy de jó, és simán tudok itthon csinálni. Vagy legalábbis valami nagyon hasonlót, mivel a “titkos” receptnek nem vagyok birtokában (de szerintem olyan lett, mint az emlékeimben van).

Hozzávalók:

  • 10 dkg fusili (kisebb méretű)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • olívaolaj
  • só, bors, szerecsendió
  • 1-2 teáskanál apróra vágott petrezselyem*
  • pár evőkanál görög joghurt vagy joghurt és tejföl vegyesen

A tésztát megfőzöm, és 2-3 evőkanálnyi görög joghurtban (vagy tejföl és joghurt 1:1 arányú keverékében) elkeverem a sót, a borsot, a szerecsendiót és a petrezselymet. A megfőtt tésztát leszűröm, hideg vízzel átöblítem és a joghurthoz keverem. A fokhagymát kevés olívaolajon pár másodpercig sütöm**, és a tésztához adom.

1-2 adag lesz belőle.

*aki szereti annak petrezselyem helyett menta

**ha valaki bírja a nyers fokhagymát, vagy nem zavarja a vele járó szag, ki is hagyhatja ezt a lépést, és nyersen belekeverheti a zúzott fokhagymát.

0 megjegyzés: