2014. június 12., csütörtök

DIY – citronella gyertya

Kicsit gombhoz a kabátot :-)
Egyre gyűltek (gyűlnek) a lapos ketchupös üvegek, amiket sajnálok kidobni (nagyon fogy mostanában nálunk a Heinz Culinair zöldfűszeres verziója…) plusz volt egy kis üvegedényem (nedves oázisban rózsa volt benne, de pont az a  forma,a mi ideális mécses tartónak).

És volt egy üveg körömlakkom, amiről kiderült, hogy rémséges lemosni – átlátszó lakkban sok kis fényes fekete csillám. Kidobni meg nem akartam, hátha jó lesz még valamire. Akrilfesték meg mindig van itthon.

A gyertyatartók:

a tető nélküli üveg mécses tartóra több rétegben körömlakkot vittem fel. Most az alja jópofa csillámos. Valamennyire biztos bírja a mosogatást, de ez nem az amit folyton mosogatni kéne.
A befőttes üvegek tetejét, lekentem két réteg alapozófestékkel (utálom, amikor a fémen összefut az akrilfesték), majd átkentem három réteg hobbyfestékkel (ami mindig akrilfesték).

A gyertyaöntés pedig a szokásos, hurkapálcára rákötöm a talpas kanócot, beigazítom középre. A viaszt megolvasztom, lehúzom a tűzhelyről, csöpögtetek bele citronella kivonatot, összekeverem, és az előkészített formákba öntöm.

Talpas kanóc, viasz, gyertyaöntéshez való citronella kivonat van a hobbyboltokban. A festegetést egyszer kell megcsinálni, utána csak újra kell önteni a gyertyát, ha kifogyott.

Legközelebb szerintem egy kis sárga színezőanyagot (zsírkrétát…) is adok a viaszhoz.

0 megjegyzés: