2014. június 17., kedd

Borsó-hummusz – “Végigfőzni a Meatless-t”

Ennyire elképesztő színe van :-)
A legtovább a friss borsó megpucolása tartott, ami utána következik, már gyerekjáték.
Mivel a borsót blansírozni kell, szerintem valami jóféle felengedett mirelit borsóból is jó kell legyen, mert mirelit borsó = blansírozott borsó.
Azt hittem, hogy majd viszünk belőle másnap uzsonnára…. Majdnem az egészet megettük egy ültő helyünkben.

Hozzávalók:

  • 1 csésze friss borsó
  • 1 kis gerezd zúzott fokhagyma (vagy egy nagyobb fele)
  • 1 csipet római kömény
  • 1/4 csésze koriander (nem kell lecsipegetni a leveleket, a vékonyabb szár is mehet bele)
  • 2 evőkanál friss citromlé
  • (2 evőkanál tahini – én kihagytam)

A borsót két percig főzöm lobogó, enyhén sós vízben, majd leszűröm, és egy tál jeges vízbe teszem. 1-2 percig hűlni hagyom, majd leszűröm.
Az összes hozzávalót beleteszem az aprítóba, és pürésítem.
Keksszel vagy tortillachipsszel tálalom.

Kb. 1 csészényi lesz belőle.

0 megjegyzés: