2011. szeptember 26., hétfő

Fűszeres-sütőtökös szirup kávéhoz

kave1

Hmmmmmm, szóval ismét egy amerikai blogon (blogokon végül is, mert nem az első receptnél döntöttem a kipróbálás mellett, hanem a sokadiknál) futottam bele egy újabb “must have”-dologba. Persze ez is olyan, amit úgysem kóstolok meg, mert csupa nem-szeretem hozzávalóból áll (eleve kávét is csak ritkán iszom, akkor viszont legyen benne csokoládészirup és sok fagylalt), de Levi szereti az ilyen dolgokat, és kíváncsi voltam, hogy ízlik-e neki, amit a nem reprezentatív amerikai blog-merítésem és a starbucks honlap szerint mindenki nyakló nélkül iszik a tengerentúlon. Ez nem más mint, a “pumpkin spice latte”, egy fűszeres, sütőtökös sziruppal ízesített tejeskávé. Volt itthon sütőtök, fűszerek, egy ígéretes recept, úgyhogy megcsináltam tegnap. Állítólag nagyon finom, csak kicsit édes lett (meg lehet így is inni, de legközelebb “csak” a receptben leírt 1 csésze cukrot fogom beletenni…), fogok még ilyet főzni ősszel/télen.

Hozzávalók:

  • 1,5 csésze* víz
  • 1 csésze cukor (ez eredetileg másfél, de szerintem 1 is elég)
  • 4 egész fahéjrúd vagy 2-3 evőkanálnyi darabos (de nem őrölt!) fahéj
  • 5-6 szem szegfűszeg
  • fél teáskanál őrölt gyömbér
  • 1 teáskanál őrölt szerecsendió
  • 6 evőkanál sütőtökpüré

*1 csésze = 2,5 dl

Az összes hozzávalót egy fazékba teszem, felforralom, és kb. 10 percig főzöm. Miután kicsit hűlt átszűröm – kávéfilteren, vagy kislyukú szűrőn. Lezárt üvegben elvan pár napig a hűtőben. Adagolás ízlés szerint, ez szerintem kb. 4-5 nagy pohár tejeskávéhoz elég (ami tekintettel a kései órára nálunk 2 teáskanál koffeinmentes Nescafé, forró víz, meleg tej, és 2-3 ujjnyi fűszeres szirup).

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon jó, izgalmas íze lehet

Kreatív konyha írta...

Veled ellentétben én minden hozzávalóját szeretem (napi 3x erős főzött kávé), és még soha nem ittam ilyet. Próbára vele!

Lilla írta...

hát akkor hajrá, levi szerint nagyon szuper

Julia Wittner írta...

Tényleg mindenki ezt issza, veheted reprezentatívnak a blogokat...

Turák Kinga írta...

nagyon finom, már bánom, h nem készítettem el előbb,