2011. szeptember 10., szombat

Túrós palacsinta nektarinnal

IMG_7693

A Nők Lapja Konyhában jelent meg a recept, amit kissé módosítottam – az alapján nekem túl sűrű lett a tészta, nem tetszett a túrófánk-szerű állag, amerikai palacsintát akartam, kevés olajon/vajon. És onnantól, hogy végül elég erősen megkeverve még tejet kellett a tésztába dolgoznom, fölöslegessé vált a tojás-szétválasztás, és a fehérje habbá verése. Úgyhogy alább az általam módosított verzió jön.

A szőlőmártásból természetesen nektarin lett, amúgy bármilyen épp szezonális gyümölccsel jó, szilvával, almával (meggyel…)

Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 1 tojás
  • 5 evőkanál liszt
  • 1,5 dl tej
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál vanília-kivonat
  • 5 dkg cukor*
  • a sütéshez olaj/vaj
  • 3 nagy nektarin
  • méz/cukor

*így néhány órával később, már nem vagyok benne biztos, hogy nem felejtettem ki a cukrot a tésztából. Azt hiszem kifelejtettem. És nagyon jó volt nélküle is, úgyhogy azt hiszem lehet felezni a mennyiséget, van elég cukor a mézes nektarinban.

A nektarint (vagy más gyümölcsöt) felkockázom, hozzáadok pár evőkanálnyi vizet, pár kanál mézet (ez erősen függ a nektarin édességétől), és kb. 20 perc alatt mártást főzök belőle. Akkor jó, ha a gyümölcs már megpuhult, de még nem esett szét, és van rajta némi szirupos lé (ha nagyon elfőné az összes nedvességet, de a gyümölcs még nem puha, adni kell hozzá egy kevés vizet).

A palacsintához a túrót simára keverem a cukorral, a vanília-kivonattal és a tojással (akinek van türelme, át is törheti a túrót). Belekeverem a tejet, majd a lisztet és a sütőport. Közepes (vagy annál kicsit magasabb lángon) kevés olajon ( a spray nagyon jó hozzá) 1-1 púpos evőkanálnyi adagokban megsütöm a palacsintákat. A meleg gyümölcsmártással tálalom.

2 fős adag

0 megjegyzés: