2011. szeptember 21., szerda

Pohárkrém uzsonnára

Volt (még van is) ugye egy elrontott kuglófom, meg egy doboz mascarponém, meg ezek az üvegek, amik közül a második lekvárt csak azért vettem meg, hogy ilyen szuper üvegben tudjunk desszertet vinni a munkahelyre (amúgy a benne lévő lekvár sem volt rossz, de engem nem érdekelnek a lekvárok).

Az üveges desszert-dolog nagyon bevált, lesz itt még gyümölcsrizs meg mindenféle finomságok (esetleg krémlevesre is bevetem).

Nem nevezném receptnek, inkább afféle ötletadó az egész. Fél liter tejjel, 4 csapott evőkanál cukorral megfőztem egy zacskó tejszínízű* pudingot. Miután langyosra hűlt, összekevertem egy doboz (25 dkg) mascarponéval. Főztem egy adag kávét (csaltam, mert nescaféból), öntöttem hozzá némi rumot, és a két üveg és 4 pohár/desszertes tálka aljára kuglófot morzsoltam, meglocsoltam kávéval, majd krém – kuglóf – kávé – krém, végül pedig kakaópor következett. azaz úgy rétegeztem, mint a tiramisut. Csak arra kell figyelni, hogy ne boruljon fel az üveg a táskában. Nekem ez még úgy is sikerült, hogy rollerral mentünk dolgozni :-).

*sokkal jobban megy a mascarponéhoz, mint a vaníliás.

2 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Jól néz ki ez a pohárdesszert! Végigolvasva elég egyszerűnek tűnik, azt hiszem ideje nekem is kipróbálni, ilyet nem szoktam pohárdesszertet csinálni.

Lilla írta...

megcsinálni is egyszerű :-)