2013. június 24., hétfő

Zöldfűszeres-sajtos rántott csirke

A cím után már senkit sem érhet nagy meglepetés, ez pontosan az, ami a név illetve a kép alapján sejthető. Rántott csirke. Nagyon ritkán csinálok rántott dolgokat, és legfőképpen nem is azért, mert juuuuuuuj-de-hízlal. Ha kellően kis darabokat panírozok be, és jó forró (és bő!) olajban sütöm, nem vészes az a 12,5 dkg húsból készített adag, amit alkalmanként elfogyasztok.
Salátával. És nem hasábburgonyával.
Az egyik, ami visszatart, a szükséges tányérok mennyisége, és a konyha kitakarítása. A sütés és a panírozás gyors, ketten csináljuk, és 25 deka húsról van szó, nem 2,5 kilóról. És ismerve magamat, feleannyira sem ízlene, ha minden héten enném, vagy ha mások minden héten ezzel etetnének. Szeretem a változatosságot, és még jobban szeretem, ha én döntök arról, hogy mit eszek – ami persze nem jelenti azt, hogy ne lenne jó az, amikor időnként mások “megetetnek”, de ha a hét zömében nem mehetnék a fejem hasam után, az rettentő rossz lenne.

“Egyesek” szerint ez óvodás viselkedés a részemről, hogy a saját autonómiám fontos részeként élem meg, hogy azt és akkor eszem, amikor akarok, de szerintem pont ez mutatja, hogy már nem vagyok óvodás. Nem kell mákos tésztát, rémes-édes menza paradicsomlevest, és hasonló borzalmakat, mások által meghatározott időpontokban belapátolnom.

Úgyhogy rántott csirke, mert megkívántam, és mert arra jutottam, hogy ehhez nem kell túl sok erőfeszítés, és nem jár sok hőtermeléssel. Ami egy 35 fokos, hőségriadós szombat délelőtt nem mindegy azért.

Hozzávalók:

  • 25 dkg csirkemellfilé, csíkokra vágva
  • 2 tojásfehérje (vagy 1 nagy tojás)
  • zsemlemorzsa (pankó, vagy sima, ami épp kéznél van)
  • reszelt parmezán (kb. 1 maréknyi)
  • 2 evőkanál liszt (nálam most kukoricaliszt, mert az fogy lassabban)
  • zöldfűszerek (bazsalikom, oregánó, majoranna, kakukkfű)
  • a sütéshez olaj

Előveszek 3 mélytányért, az elsőben összekeverem a lisztet a zöldfűszerekkel és egy kevés a sóval. a másodikban villával felverem a  tojást, a harmadikban pedig összekeverem a morzsát és a sajtot. A húscsíkokat bepanírozom (liszt-tojás-morzsa), és forró olajban pár perc alatt megsütöm.

2 adag lesz belőle. Tacoba is remek, vagy csak ketchupbe tunkolni és salátát ‘ropogtatni” mellé.

0 megjegyzés: