2009. október 20., kedd

Gnocchi sütőtökmártással

tokosgnocchi1

Az eddigi évek fényében elég hihetetlen, de már nyáron elkezdődött a sütőtökszezon. Én anno azt tanultam, hogy a sütőtök novembertől februárig tart. Most pedig már augusztus legvégén is láttam sütőtököt a piacon a málna és a dinnye mellett. Elég elképesztő, de örülök neki, mert a sütőtökös tészták és rizottók nagy kedvencek nálunk. Már csak az kéne, hogy egész évben legyen spárga, és akkor végképp elégedett lennék. A mártást nem cél teljesen szétfőzni, nekem sajnos így sikerült, mert nagyon érett tököt vettem, ami minden előzetes jel nélkül egyik pillanatról a másikra a kemény kis kockákból pépre váltott. Ez az ízén nem változtat, de gusztább, és fotón mindenképpen jobban mutat, ha darabos marad a mártás.

Hozzávalók:

  • 50 dkg sütőtök (tisztítva)
  • 1 hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl hús- vagy zöldségalaplé
  • 1 csipet sáfrány
  • reszelt parmezán
  • kb. 1 evőkanálnyi apróra vágott petrezselyem
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • só, bors
  • 1 evőkanál citrom- vagy narancslé
  • 50 dkg gnocchi (bolti, vagy egy adag házi)

A sütőtököt kis kockákra vágom és a hagymát minél kisebbre aprítom. Az olajat és a vajat felhevítem, beledobom a sáfrányt, összekeverem, rádobom a hagymát, és üvegesre párolom. Hozzáadom a zúzott fokhagymát és a tököt, összeforgatom, majd apránként hozzáöntve az alaplevet és a tejszínt puhára főzöm. Közben megfőzöm a gnocchit. A kész mártást sózom, borsozom, belekeverem a petrezselymet, a citrom-vagy narancslevet, és a parmezánt, összekeverem a gnocchival, és azonnal tálalom.

4 fős adag. Eredetileg a női lapozón.

2 megjegyzés:

Szamóca írta...

Lilla, ez valami hihetetlen jól néz ki!
Azt hiszem, miharabb ki fogom próbálni, köszi a receptet!

Lilla írta...

pedig tojás vaj és tejszín van benne....